Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bourbon Mais" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @haak .   Of je nu met een ketel van een snelkookpan of boiler gemaakt of  zo een t500 hobby ding of een professionele ketel of zelfs een stenen tajine  gebruikt dat is alleen maar het  gereedschap . Het is een …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bourbon Mais" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @haak voor een goede bourbon , whiskey , whisky , jenever ,vodka , brandewijn is gewoon van belang om goede ingrediënten te gebruiken.  Gebruik je troep krijg je bagger ! Dus gewoon  nooit diervoer als kippen mais , kippen graan…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bourbon Mais" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @haak echte popcorn mais is harder en kleinere korrel dan mais voor b.v. brood . Minder geschikt . Wat hier in Nederland groeit is voornamelijk alleen geschikt voor veevoer.  Het is niet moeilijker dan gewoon op de molen mais te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bourbon Mais" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @ndre inderdaad het heeft geen zin om het mee te nemen . Als je gewoon bij een ambachtelijke molen gaat vragen om ongemaken of grof gemalen mais voor de ” brood bal hobbie ” heb je goeie franse mais ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bourbon Mais" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @ndre het meeste  Nederlands consumtiemais komt uit Frankrijk . Je kunt het franse maïs bij de meeste molenaars in Nederland kopen. . het mais wat in Nederland van het veld komt gaat voor het grootste deel voor veevoer .
    https://broodsmakelijk.nl/adres/molenwinkel

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ketel uit Spanje valt tegen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @herman2604  een kleine reparatie aan de buitenkant kan geen kwaad. Deze verpakkingen heb ik ooit van een spaanse ketelboer gekregen 🙂

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Water Flow Regulator werkt niet meer." – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @josbos ik denk niet dat dat de reden is hoor. Ik zal er maandag even over mailen met support van Still Spirits, misschien hebben zij een eenvoudige oplossing.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Water Flow Regulator werkt niet meer." – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Kan het zijn dat de vlotter vastzit? Misschien helpt een tikje tegen het apparaat om de vlotter weer in beweging te krijgen. Heb ik ooit een keer gehoord dat dat het probleem was.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ketel uit Spanje valt tegen" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    En deze
     Screenshot_20210828-072635_Gallery.jpg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Ketel uit Spanje valt tegen" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Vloeibaar metaal. Ideaal voor kleine lekjes 🙂
     20210825_075737.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Limoncello recept met 65% alcohol" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @duke per kilo suiker maximaal 510 gr alcohol te krijgen . Maakt niet uit of je bakkersgist of turbo gebruikt.  Enige verschil is je werkt met andere volumes . Bakkers gist krijgt zelfde hoeveelheid in volume alcohol uit suiker maar…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Limoncello recept met 65% alcohol" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @duke het is inderdaad een laag percentage , misschien iets te snel gestookt. Te hoge temperatuur ?? Wanneer je een goed basis beslag hebt gebruikt en de alcohol 2 of 3 keer hebt overgehaald zou de alcohol dusdanig smaak arm…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe maak je "droge" gin" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @mccorner  peenzaad is gewoon zaad voor wortelen inderdaad .
    Zowel gin , jenevers en brandewijnen werdt en wordt het vaker in gebruikt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe maak je "droge" gin" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @johnny  jenever en gin hebben veel overeenkomsten omdat gin een afgeleide is van jenever.  
    De verhoudingen in ingrediënten is wat het verschil maakt 
    (Vaak wordt er in gin ook lijsterbes ,vlierbes aan toegevoegd.)

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe maak je "droge" gin" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @johnny  een droge gin is een gin die niet zoet is en ook niet nagetrokken op kruiden en fruit .( Maceraat ) Voor een droge gin gebruik je jeneverbes , engelwortel ,iriswortel, koriander, bittere sinaasappel , citroenschil  vanillebonen  , zoethout…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimenwijn op premium wijngist." – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @sammy . Een niet heldere vloeistof kan naast suikers ook andere stoffen bevatten waardoor de viscositeit hoger ligt . Daarom kan het zijn dat de suikers wel vergist zijn maar sg niet verder zakt . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoeveel Still Spirits Essence moet er in de vaten?" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Een vat gebruik je voor rijping en smaak vorming .  Voor alcoholet essance is dat niet noodzakelijk . Ook voor het vat zelf is het beter om een ambachtelijke drank eron op te slaan i.p.v. iets bestaande uit aftreksel als …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @strauss ja dat kan invloed hebben.  Leiding water heeft waarschijnlijk een hoger ph waarde dan wel , grond en regenwater. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @strauss ph zakt altijd maar moet max 1 punt wezen .
    Zakt het meer is toch iets niet goed .
    Giststress , te veel zuurstof ,. Temp fout of schommelling , fout in voeding (knoeierij met troep als tomatenpuree ) of infectie

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "5 granenmix paardenvoer episode 2" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens