Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum d'Agricole, Melasse of Panela" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @opticase panella kun je een heerlijke “rum” achtige drank mee maken . Het is ook niet onbekend.  In landen zuidelijke van mexico en  venusuela, colombia is het niet ongebruikelijk . Nadeel hier is de prijs.  Je kunt het het best…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Beslag moutwijn maken" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @rero ik maakte regelmatig dergelijke beslag soorten . (Zie anders ook demo  filmpjes als whiskey maken deel 1  beslag maken ) Ik gebruik grote pannen met roerstok  . Op een gewone gasbrander. Een goede verhouding granen mout en water Nooit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Droog" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @rummy-dummy white dog noemen ze whiskey alcohol wat nog niet op hout heeft gestaan. Dus het blanke destilaat.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Droog" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @kevin klopt . Een te hoog looizuren / tanines  gehalte geeft een droog stroef mondgevoel en vervelende afdronk. 
    Decanteren helpt maar vaak is blenden met een white dog de betere oplossing . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water distilleren resulteert in rare smaak" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @prutsstoker paar jaar geleden heb ik een topic neergezet hier “paar voorkomende problemen”.  En topic ”  Klaren , ontgeuren en smaakverbeteren -vervuiling .” Had ik in 2018 geplaatst. 
    Hierin heb ik meerdere veelvuldig gebruikte methodes beschreven. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water distilleren resulteert in rare smaak" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @prutsstoker natriumbicarbonaat is een product wat geur ,kleur en smaak jan reduceren. Hoewel het met een normaal suiker beslag onmogelijk is bijsmaak te hebben gebeurt het bij sommige stokers door toch gebruik van inferieure gist of andere foute producten of…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water distilleren resulteert in rare smaak" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @prutsstoker eetlepej per liter .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water distilleren resulteert in rare smaak" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    Kurk in uiteinde  dan vullen met water waarin natrium bicarbonaat n is opgelost . Uurtje laten staan en dan naspoelen. 
    Je kunt ook eersr even met azijn spoelen en daarna de natriumbicarbonaat erin .  Dan is alles weg . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    En inderdaad 10 dagen voorbij.  Geen verhoging in co2 meting meer . Dus vergisting voorbij sg ligt tussen 995 en 1000  .  Begin was 1070.
     
     IMG_20250316_175444539.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @kevin inderdaad ik was verbaasd maar eigenlijk was het al ( meestal door mij ) te lang uitgesteld.  Maar zoals je weet Kevin, voorheen was je een stook kennis nu meer een vriend en je bent altijd welkom .Voor koffie…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    Voor de liefhebber heb ik eventueel nog een zelfde soort koffie ketel staan  . 
    J

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ketel" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @larsje40 op foto zie je onderdelen en oude horeca koffie ketel waarmee ik een stookketel voor iemand heb gemaakt ,( alleen de koeler staat er niet bij  ) Ik heb geen foto van resultaat bij de hand  . Het apparaat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    Chemisch gemodificeerd moest daar staan 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    Voordeel is je weet wat tijdsvak is waarin ik kan plannen, optimaal opbrengst en ik weet ook wat smaak profielen  zullen zijn . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @lemmy inderdaad fatsoenlijk gist . Geen chemisch gemotiveerd. Maar ouderwets en natuurlijk.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    En nu 10 dagen wachten .
     IMG_20250305_190507205.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    En de andere
     IMG_20250305_121355428.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat te doen met restanten?" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    2 pannetjes 
     IMG_20250305_123048062.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Digitale refractor" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    Vaak gebruikt ik even snel een glazen dobber  .  Als ik een vrij grof of zwaar beslag hen gebruik ik een atago PAL 2  .   Deze is inderdaad prijzig  . ( Hoewel op ali word hij aangeboden voor zeer lage…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @murmillo de port en de alcohol moeten vooraf voldoende huwen ,  de port is de drager en maakt ook dat smaken in elkaar valen .   ( Schrale suiker alcohol houd ook niet van port dus ook niet gebruiken maar fatsoenlijk…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens