Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Tijd/temperatuur" – leuk 1 jaar, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sg stop na 14 dagen op 1040" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @willy00 zet vat niet op koude grond en temperatuur boven de 21 graden.   14 dagen is nog niet lang. Mag max 28 dagen gisten.   Bij te koud zal gist niet meteen kapot gaan maar het stoot wel veel azijnzuur uit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Waarom zijn sommige whisky’s zo duur en schaars?" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @kayp  Ik zit nu in Schotland.  3 destilleerderijen bezocht nu Genoeg geprobeerd en gezien .   
    Even te gast geweest bij oude bekende . 
    (Geef mij toch maar een metaxa of een absint.)

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Waarom zijn sommige whisky’s zo duur en schaars?" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @kayp  op de vraag waarom zo duur  kun je nu zien op fles  er zijn 182 flessen van en dit is nr 37..
    Hier staan nog meer flessen van ver boven 15000 pond. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Waarom zijn sommige whisky’s zo duur en schaars?" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    Zo duur
     IMG_20250127_1358352813.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Waarom zijn sommige whisky’s zo duur en schaars?" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    Duur
     IMG_20250127_1358352812.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @rumo dat moet zijn 2023   . Inderdaad

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @rumo dat moet zijn 2023   . Inderdaad

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @rumo ik denk ook dat het verkoop praat is.  Ik heb hier droog gist van redstar en bakkersgist in de koelkast van vorig jaar zomer en nat  / vers gist van het jaar 2003.   Ik weet 100% zeker dat het…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey van gierst en rogge volgens zeer oude methode" – 1 jaar, 4 maanden geleden

    @mana het is inderdaad wel wat ik verwacht had met gebruikte recept en hout keuze. 
    Ik ben wel tevreden. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @bcnx71 nee niet invriezen !  In koelkast. 
    Vriezen kan gist doden.!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey van gierst en rogge volgens zeer oude methode" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @mana Smaak is zeer vol en warm maar zacht, inderdaad vanille , bloemig  , zoet . En toch een punch . Percentage 44 % . kleur is hazelnoot bruin .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey van gierst en rogge volgens zeer oude methode" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @kees22 gierst is te mouten . Ook hier geld tussen elke stap ook spoelen.  En goed uitlekken mag niet te vochtig zijn . Je krijgt anders zeer snel last van schimmel.  De gist maak ik lauw  zelfde temperatuur als  waar…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @bcnx71 de laatste keer dat ik fermentis had was door kennis meegenomen. Ik weet niet waar zij dit haalde. Redstar verkrijg ik via destilleerderij waar wat freelance.  Ik maak 90% van de gisten die ik gebruik zelf . Kijk even…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste stook van peated whisky – PPM" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @bcnx71 voor 25 liter gebruik je 3 -4 gr per liter voor 100 liter 3 gr per liter  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey van gierst en rogge volgens zeer oude methode" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @mana leuk te horen dat het goed is gelukt.
    Ik zal zelf ook weer eens wat er nog van staat proeven   Filmpje is bijna 5 j . Dus tijd genoeg gehad om geheel te rijpen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @rumo vroeger had ik die nieuwsgierigheid wel . Maar al jaren doe ik meer op de manier van inschatting wat mijn beslag gaat vormen. Dan een eind van de stook even proeven en zien of ik het nog iets moet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn vergistings setup in een koude ruimte." – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @kayp roeren tijdens gisting wil zeggen dat je zuurstof inbrengt.   Wanneer er zuurstof aanwezig is gaat gist knop vormen en zet weinig suikers om in alcohol maar produceert wel zuren als ook azijnzuur  . Dan heeft gist weer tijd nodig…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @rumo valt mee.   Ik heb voldoende staan om de tijd mee te vullen zodat de rest kan rijpen. En daarbij er staat voldoende voor de rest van mijn leven te drinken  in de kelder en wat overblijft is dan voldoende…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Tijd/temperatuur" – 1 jaar, 5 maanden geleden

    @diederrick waarschijnlijk is er toch een fout in het apparaat waardoor er geen verzadiging kam plaatsvinden.  En er zou te weinig alcohol nog aanwezig kunnen zijn . Maar in principe zou tijden het stoken het percentage in de damp lang…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 5 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens