Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @bazzh 4 tot 5 weken macereren bij  kamer temperatuur of 48 u bij 55 graden . 
    Je mag ook bij lager percentage macereren. Ook 78 % volstaat. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verwarming" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @macjaap kan aangekoekte delen zijn inderdaad of in een te dikke brij of pulp waardoor element warmte niet kwijt kon. Of veel kalk aanslag .   Een intern element geeft ook sneller aanbranden van stoffen wanneer je geen heldere vloeistoffen gebruikt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verwarming" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @macjaap kan van alles zijn .  Fout berekend vermogen  ? Te lang op maximaal gestookt ? Elementen nog heet en koud gespoeld?  Elementen niet geschikt voor werken op vermogens regelaar ? Elementen van AliExpress?  Sluiting in ketel ? Leeftijd?  Overbelasting…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @bazzh  12 gebroken kersenpitten geven bij ineens inname voldoende cyanide om een volwassen persoon van 80 kg omzeep te brengen. Evenals 52 appel pitten.  En uit het hoofd ook 16 abrikoos pitten bevatten voldoende.  Meestal krijg je niet ineens zoveel…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @bazzh volgens mij staan er een paar recepten van mij al hier op forum betreft amandelen.  Ik gebruik ook de bittere amandel in amandel likeur.  Daarvan staat ook paar liter nog.   (Ja je moet rekening houden met eventuele de cyanide….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @bazzh ik heb ongeveer nog 430 gr genepi kruiden en 12 liter 3 x overgehaalde alcohol staan maar ik heb geen idee wat ik moet maken.  In kelder staan liter of 6  rode gele en groene Chartreuse. 13 liter  van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Alcohol ,, genepi kruiden , stukje vanilleboon en paar weekjes laten staan.  Over paar weken filteren en rietsuiker  erbij . Moeilijker is het niet.
     IMG_20241120_174943335.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Glycerine" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @ger nee niet gebruiken bij vergisting.  Geeft verstikking .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @lemmy  nee dat is niet de reden .  ik mag juist de warmte wel kwijt.  
    94% in eerste overhaal moet er niet teveel warmte in kolom blijven.
    Kleed was voor pottenkijkers en nieuwsgierigen door ramen kunnen mensen de kolom zien. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Quick strip
     IMG_20241116_150857958.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Vandaag snelke strip run met boiler ketel van 30 liter
     IMG_20241116_1506175472.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Picon" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @duikertje ja het geeft een andere kleur en bitterheid .. daarnaast is er verschil in hoeveelheid quinine.  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Genepi" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Uitgegist
     IMG_20241111_171754995.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol percentage aan de lage kant." – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @joostbos sg is dichtheid en dat wil niet zeggen dat je alleen hoeveelheid suikers weegt.   Diverse andere producten als vezels , zetmeel , starch , olien kunnen afwijking geven op SG

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ik wil een aromakolom gaan bouwen voor mijn 50 L bierfust" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @antonuithethogenoorden ik heb wel een engelswiel maar die is niet bij deze ketel gebruikt . Die ketel is een fabrieks ketel van een kennis die is zo gekocht. 
    Die hoed is 12 inch  hoog en  boven 5 1/2 inch diameter 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kweeperen test met verschillende ketels" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Probeer de verwarming van de alembiek te stabiliseren.  Een gasbrander met verstelbare drukregelaar win je veel mee.  De t 500 koperen alembiek is een concessie om tussen ketels  en heeft teveel trek om volledige verzadiging te krijgen wat wel mogelijk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @rinus55  sorry masr misschien ben ik na ruim 40 jaar met drank maken een beetje kritiek geworden en valt  betreft stuiteren best mee. Odins recept is voor mensen die een matig of gemiddelde smaak ontwikkeling hebben prima. .  En anders…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @steukelmoaze inderdaad het recept is van  kneierij van bovenste plank niveau.  Met bagger maak je bagger .bakkersgist staat naast smaak van te vergisten producten en geeft nihil eigen smaak . Champagne gist zal wel invloed geven en meer zuur meegeven….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    Als de bakkers gist door kou bijna stilvalt  wil niet zeggen dat het dood is.  Dubbel pitchen is mogelijk maar hou rekening dat de sterkste  de andere omzeep kan helpen  .   Je wil met 2 type gist werken dus hou…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 1 jaar, 7 maanden geleden

    @kevin koren wijn is een van de basis beginselen van destilleren. Het is niet echt moeilijk.  Een simpel granen destilaat meestal van gerst , tarwe en rogge kan heel smaakvol zijn .

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens