-
Alquitara antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden
@robbert Weer erg leerzaam. Bedankt!!!!
-
Stefan antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren geleden
@robbert wat een verademing deze filmpjes!!
-
Uridium antwoordde op het onderwerp "op vat ?" – 5 jaren geleden
@robbert Phfew, dit is echt een heel nieuwe wereld voor me. Bij wijn weet ik ’t meestal wel, maar moet nog veel ervaren 🙄
-
Uridium antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@robbert OK, ik ga ‘em vanavond eerst proeven en dan nadenken, wat ik er eigenlijk mee wil en wat ik qua contrastsmaken nodig heb.
-
Uridium antwoordde op het onderwerp "Cheaten met horeca-rum (met zout & peper)" – 5 jaren geleden
@robbert Dankjewel! Ik maak me inderdaad al een beetje zorgen over de peper. Dan blijkt een ‘essence’ ipv echte peper, dus grote kans dat juist die er niet uit gaat… Plan B voor dit destillaat is – als ‘ie heftig… Read more»
-
Gmp antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@robbert bedankt voor de toelichting van een ervaren stoker.
Heb alweer heel veel geleerd vandaag.
Dank allen
-
Gmp antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@robbert txs voor de tip ikga het eerste wel proberen.
-
Gmp antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@robbert bedankt voor je reactie.
Ik voeg dan een beetje dap toe bij de volgende batch.
Denk jij dat deze batch nog een beetje drinkbaar kan worden?
Of is het zonde van mijn tijd om dit te stoken? -
Gmp antwoordde op het onderwerp "Wat is er goed/verkeerd gegaan ??" – 5 jaren geleden
@robbert jij zegt de krenten beter weglaten de volgende keer ?
Wat adviseer jij voor gistvoeding/gist ?
Mvg Gmp -
Hilly antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
@robbert joh, ik kon niets vinden over maten en die deksel was ik ook nog niet tegengekomen. Ik ga nog even zoeken. thanx
-
Hilly antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
@robbert weet jij toevallig de diameter vd kolom?
-
Hilly antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
@robbert dit is precies wat ik in gedachte heb voor de melkemmer, weet jij hoe je de t500 kolom vastzet?heeft deze een wartel zodat ik hem door het gat van de deksel steek en aandraai? en we hadden al besproken… Read more»
-
Pruttel antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
-
NaFets antwoordde op het onderwerp "Basis Alcohol van graan" – 5 jaren geleden
@robbert
Ook bedankt weer voor dit antwoord, ik leer een hoop van jou, Nick en andere. -
NaFets antwoordde op het onderwerp "Basis Alcohol van graan" – 5 jaren geleden
@robbert
maar als je de alcohol voor likeur wil gebruiken (marcheren) is dan een zo een flauw mogelijke alcohol niet beter? -
NaFets antwoordde op het onderwerp "Basis Alcohol van graan" – 5 jaren geleden
@robbert Ook namens mij bedankt voor deze uitleg. Ik wil dadelijk ook proberen om basis alcohol te maken voor likeuren.(eerst een Whisky als de schrootmolen binnen is;) ) Als ik dit lees zou ik denken aan mais, ook omdat… Read more»
-
Brutus antwoordde op het onderwerp "T500 op gas" – 5 jaren geleden
@robbert Iemand enig idee waar ik een melkemmer kan vinden met een diameter van 30,5 cm?
Hoe maak je van die klemmen aan zo een melkemmer voor de Refluxkolom aan de emmer te bevestigen? -
Leocello antwoordde op het onderwerp "Voorloop-Hart-Naloop – altijd van toepassing?" – 5 jaren geleden
@robbert OK, bedankt, helder en niks aan toe te voegen 👍
-
Leocello antwoordde op het onderwerp "Voorloop-Hart-Naloop – altijd van toepassing?" – 5 jaren geleden
@robbert Is het overigens en zeer complex verhaal wat betreft de hulpstoffen die je nodig hebt om bestaande dranken weer om te zetten naar zuivere alcohol? Kun en wil je hier wat meer over vertellen aub? Bedankt alvast,
-
Leocello antwoordde op het onderwerp "Voorloop-Hart-Naloop – altijd van toepassing?" – 5 jaren geleden
@robbert Hartelijk bedankt Robbert, altijd scheiden door te ruiken, proeven en ervaren is dus het geval. Ik begrijp dat een T500 geen wonderapparaat is, maar ik dacht dat een refluxkolom wel anders zou kunnen werken dan een stookktel en dus… Read more»
- Meer laden