Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert super dankjewel! Mis kun je mij hier antwoord op geven? Ik heb nog 10 kilo maïsvlokken die gedroogd zijn die zijn ong 6 jaar oud. Zou dat nog gebruikt kunnen worden om een cornmash mee te maken? Ik zie…   Read more»

  • Profielfoto van Peet

    Peet antwoordde op het onderwerp "Nieuwe" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert Bedankt voor je info ik heb deze gekocht https://www.amazon.nl/gp/product/B08CDQH799?psc=1
    10,5 kw dat zal wel genoeg zijn hoop ik

  • Profielfoto van Peet

    Peet antwoordde op het onderwerp "Nieuwe" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert ik heb deze gekocht komt morgen binnen https://www.amazon.nl/gp/product/B08CDQH799?psc=1  
    ik had al eerder antwoord gegeven maar dat sta In afwachting van goedkeuring ??
    maar nog bedankt voor je info

  • Profielfoto van Cobus076

    Cobus076 antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen en advies gevraagd" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad van plan een alambiek aan te schaffen, zag dat van de t500 een set is met dome + condenser. Schiet deze set ook tekort vergeleken met bijvoorbeeld de ketel van quickstill? voordeel…   Read more»

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert dankjewel! Nee als het niet hoeft dan doen we het uiteraard niet! Maar deze stook heeft wel aardig bijsmaak(gist) ik ga deze verdunnen en dan beetje soda toevoegen en nog een keertje stoken denk dat ik dan al een…   Read more»

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert ik las ook dat je wel eens baking soda toevoegt aan de Stookwijn. Hoeveel kun je toevoegen en kun je dat mee verstoken?

  • Profielfoto van Odevie

    Odevie antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert in het ‘originele’ recept worden de tarwezemelen een half uur gekookt op een zacht vuurtje, stilletjes laten pruttelen zeg maar. Heeft dat eigenlijk belang of enige meerwaarde tijdens de vergisting?

  • Profielfoto van Strauss

    Strauss antwoordde op het onderwerp "Eerste suiker wash met Champagne gist" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert
    Dag Robbert, hoeveel Champagnegist zou je dan toevoegen?

  • Profielfoto van Erik

    Erik antwoordde op het onderwerp "Prototype upgrade T500" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert Is het mogelijk om een rooster te bestellen?

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert ja Idd daar word het wel een stuk makkelijker van haha

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert bedankt voor je uitleg en tips!  nu kan ik de temp niet echt meten met mijn ketel. Ik stook met de t500 heb alleen de temp van de waterflow die ik in de gaten kan houden.  zal eens gaan…   Read more»

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "Hoe liter?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert. Stel de gisting is voorbij. Is het dan ook beter om het koel te zetten?
    Hoeveel Gram sulfiet/L zou ik dan toe moeten voegen?

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert met meerdere keren overhalen bedoel je stoken neem ik aan? Hebben jullie enige tips om de voor en na loop goed te kunnen scheiden? 

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "Hoe liter?" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert wat is het beste om als max. Aan te houden? Als voorbeeld heb ik nu 1.5 week een suikerwash staan. Stel na 3weken is de sg nog niet op de 1000  gezakt. Is het dan beter om het dan…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @Robbert, ik zat even verschillende topics te leze. Maar  jij gebruikt toch ook de  moderne dunder extract of toevoeging wel ? Waarom niet bij deze versie .

  • Profielfoto van Odevie

    Odevie antwoordde op het onderwerp "Turbo bakkersgist voor een graan/suiker vergisting. Stoken binnen 7 dagen" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert hoeveel kg suiker per 25 liter batch kan bakkersgist aan?

  • Profielfoto van Ivan

    Ivan antwoordde op het onderwerp "Filteren" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert daar heb je helemaal gelijk in!er Was Volgensmij al iets mis gegaan met de wash.die wou ook niet klaren na turbo clear terwijl het volledig uitgegist was. De sg was 960 Ik heb 2 keer turbo clear gebruikt. En…   Read more»

  • Profielfoto van pfundtje

    pfundtje antwoordde op het onderwerp "glucosestroop vergisten" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert
    Dag Robbert, specifiek voor de glucose stroop een andere gist of sowieso?
    Johan

  • Profielfoto van Pikketanus

    Pikketanus antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert ook zelf gekweekte gist, die uit de vriezer?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 5 jaren, 1 maand geleden

    @robbert waarom heb je deze keer diepvries gist gebruikt, gist opkweken is toch ook zo gebeurd.

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens