Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Jaapjanjoost

    Jaapjanjoost antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert Ik heb het verhaal van dunderputten een jaar of 20 geleden voor het eerst gehoord in Jamaica. Moet je bekennen dat ik sindsdien niet veel rum meer heb gedronken. Het excuus… Ik was jong en wist niets van fermenteren.

  • Profielfoto van Jaapjanjoost

    Jaapjanjoost antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert Dunder concentraat. Lezen over de vroegere dunder putten in de Caraïben is interessant leesvoer. Na het stoken het overtollige vocht terug in de put waarin een schapenkop lag te fermenteren.  Om nu direct een schaap te slachten… Dus kan…   Read more»

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert ja absoluut waar. Dat was ook wel de bedoeling, was wel beetje impuls aankoop, omdat iemand de ketel hier ergens poste… maar denk wel goede keuze geweest ! Kunnen we weer mooi verder hobbyen

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert hahaaaaa mooie vergelijking 😉 top! Denk dat ik daar nog wel gebruik van ga maken!  morgen de ketel opbouwen, eerst ruimte maken in de garage. Vind t ook wel interessant om hem op te bouwen, geeft je ook weer…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Hallo stokers, hier arnoldus met een nieuwe t 500 reflux ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert, HAHA , dit verhaal gaan we kopiëren en elk keer als we zo’n vraag krijgen er bij plakken.
    Maak niet uit hoor Arno, er is altijd wel iemand met genoeg geduld die je antwoord geef, dus kom maar op.

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert dank je Robert ! Ja ik vind het leuk om te experimenteren en vind het super al die geweldige tips die je aan iedereen geeft op dit forum !

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert. Bedankt!!   Ik zal het uitleggen… Mijn ketel heeft een inhoud van 15 l  Bij een batch van 20/25 l zal ik  2x moeten stoken.     Die paar liter drank die ik eruit haal krijg ik niet zo…   Read more»

  • Profielfoto van Jaapjanjoost

    Jaapjanjoost antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert mijn ondeugd is bourbon, dus iets minder nodig. Vorig jaar bij een boer in de buurt 20kg gerst gekocht nadat het geoogst was. Gerst verbouwd voor bierproductie. Deze zelf gemout. Helaas… alles is inmiddels vloeibaar gemaakt.😉 Eind augustus nieuwe…   Read more»

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert hoeveel ruimte ongeveer? Voor een wash van 25 l?
    Ben geen fan van whiskey maar wel van natuurlijke processen.

  • Profielfoto van johnny

    johnny antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert Het bladkiem moet lijken op kromme sabel van een huzaar . Daarom noemen ze het ook een huzaar . Dan is het moment om te eesten Oh. Ik dacht dat het om de wortel ging en dat…   Read more»

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "1L aquilatra recepten in grotere ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert zodra ik zover ben van ik het proberen
     
    Bedankt!

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "1L aquilatra recepten in grotere ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert bedoeling was het gewoon in m’n 15L op popotstill te doen

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan antwoordde op het onderwerp "1L aquilatra recepten in grotere ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert rustig verwarmen en langzaam/rustig koelen?

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke antwoordde op het onderwerp "Mout vervanger" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert Maar om zetmeel om te zetten in vergistbare suikers heb je er slechts twee nodig namelijk alpha-amylase en beta-amylase dit laatste ook amyloglucosidase genoemd.

  • Profielfoto van AxelF

    AxelF antwoordde op het onderwerp "help eerste keer Gin maken" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert Waarom gebruiken ze een gin basket bij productie ? Wat is het verschil tussen het laten maceren en filteren en het via een gin basket stoken . Als kruiden gewicht toch hetzelfde is is de uitkomst toch ook het…   Read more»

  • Profielfoto van Ronald71

    Ronald71 antwoordde op het onderwerp "Sugarwash" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert ik denk dat je helemaal gelijk hebt.. Werking van de sugarwash is all verminderd.. Vat staat constant op kamertemperatuur, en de sugarwash is koud en borreld nog amper.. Kan ik de sugarwash nog redden door er nog gist en…   Read more»

  • Profielfoto van Ronald71

    Ronald71 antwoordde op het onderwerp "Sugarwash" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert nee, geen citroen en/of wijnsteenzuur gebruikt, alleen water, suiker en gist..

  • Profielfoto van Ronald71

    Ronald71 antwoordde op het onderwerp "Sugarwash" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert was van die kleine zakjes gist van Dr Oetker á 7 gr..

  • Profielfoto van johnny

    johnny antwoordde op het onderwerp "Zelf (tarwe)mouten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert jep ik denk ook dat hij in ieder geval te lang gekiemd heeft.   Het eesten moet eigenlijk een stuk professioneler.. maar als het zo gaat is het een leuk begin.  Met smaak spelen is de volgende stap

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Enorme schuim tijdens gisten" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert dank voor je altijd weer kundige advies!! Heb net klein beetje roomboter toegevoegd, zeker niet geroerd. Wel blij dat ik het in een 30 liter emmertje ontdek, je zult een 120 liter vat zo doen 😉 hij vergist nu…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 9 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens