Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van AxelF

    AxelF antwoordde op het onderwerp "Diastatische mout maken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert.
    Beste Robbert laat die mensen maar lullen.
    Dat is gewoon afgunst .
    Uw filmpjes zijn leerzaam en stimuleren .
    Ik kijk graag naar de tiny filmpjes . En hoop ook eens een drankje zoals u te kunnen maken .
     

  • Profielfoto van johnny

    johnny antwoordde op het onderwerp "Diastatische mout maken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Posted by: @robbert Let trouwens wel op met eesten dat de manier van drogen / warmte toevoer invloed heeft op smaak . Voor  moutsmaak zonder vervelende bijsmaakjes dus ook oppassen dat je niet boven kool , turf of zelf aard…   Read more»

  • Profielfoto van AxelF

    AxelF antwoordde op het onderwerp "Diastatische mout maken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert ik heb nu zelf geprobeerd te mouten maar ik krijg de smaken niet . Alle mout lijkt in resultaat op elkaar . Zelf wat muf. Ik heb bij u de gin , bombay gin  , de islay whisky ,…   Read more»

  • Profielfoto van johnny

    johnny antwoordde op het onderwerp "Diastatische mout maken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Posted by: @robbert Door op tijd te stoppen krijg je een goede verhouding enzym en zetmeel . Daarna moet je het eesten . Drogen maar zo dat je de enzymen niet stuk maar . Oke ga ik mij verdiepen in…   Read more»

  • Profielfoto van PieterB

    PieterB antwoordde op het onderwerp "Vragen van een beginneling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert Top, dank je!! Ga ik dat bij de volgende doen

  • Profielfoto van PieterB

    PieterB antwoordde op het onderwerp "Vragen van een beginneling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert ah hoe simpel. Dom van mij haha. Wat voor water adviseer of gebruik jij?
     

  • Profielfoto van PieterB

    PieterB antwoordde op het onderwerp "Vragen van een beginneling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert dank voor het antwoord. Het bijzondere is dat mijn distillaat er heel mooi helder uitziet. Ik heb natuurlijk geen referentiekader daar het mijn allereerste stook is. Ik ben absoluut tevreden hiermee alleen weet ik natuurlijk niet hoe het zou…   Read more»

  • Profielfoto van EdjeV

    EdjeV antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert
     
    Thanxs…

  • Profielfoto van EdjeV

    EdjeV antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert Thanxs voor je reactie… Heb van het weekend (voor het eerst) een partij van 20 ltr water met 6kg suiker en turbo gist na een weekje fermenteren gedistilleerd. Heb nu een aantal liter alcohol van zo’n 70% Maar wat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbie

    Robbie antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert  niet gekookt, alles erin (ben benieuwd), vitaminentabletjes, gekookte witte bonen als voeidng en 3 x bakkersgister ( de blokjes ). Begint al goed te borrelen. Gister kon ik door te lage temperatuur geen juiste suikergehalte meten. Na 2 uur…   Read more»

  • Profielfoto van Nathan2020

    Nathan2020 replied to the topic "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert dankjewel Robbert zoals altijd .

  • Profielfoto van Hilly

    Hilly replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert Ik kan verder niets vinden over co2 productie tijdens de vergisting en heb nog wat vragen waar jij of een ander misschien antwoord op weet.  Kan iemand uitleggen hoe de co2 productie verloopt? is deze constant?  wordt er de…   Read more»

  • Profielfoto van Notna

    Notna replied to the topic "Graag hulp, Laagje olie op Limoncello" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert hoeveel glycerine op hoeveel drank toevoegen?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo replied to the topic "Graag hulp, Laagje olie op Limoncello" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert, bijna standaard om bij een likeur een beetje glycerine toe te voegen, daar wordt het normaal gesproken niet slechter van.

  • Profielfoto van oldnugget

    oldnugget replied to the topic "Waarom opnieuw destilleren van kruidenbitter" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert thanks voor info.  Zou ik met mijn 10 liter ketel het deel kunnen afdunnen weer met water om zo voldoende volume in ketel te krijgen of zal ik hierdoor zeer veel aroma’s verliezen en eigenlijk weer haast een basis…   Read more»

  • Profielfoto van Jandemann

    Jandemann replied to the topic "Maichen in een Easybrew brouwketel ?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert   Ik ga je filmpjes nog eens bekijken 😊   👍

  • Profielfoto van Jandemann

    Jandemann replied to the topic "Maichen in een Easybrew brouwketel ?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert Klopt dat je maar 25 liter in een keer kan doen in zo`n ketel en als het inderdaad niet sneller is, dan kan ik beter plan B gaan proberen. 50 liter in een keer in een pan van 70…   Read more»

  • Profielfoto van Hilly

    Hilly replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert oké, dat zou beteken dat de co2 verdwijnt zodra de gisting is gestopt?

  • Profielfoto van Hilly

    Hilly replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert De vlam ging direct uit, moet je dan ook de lucht in de ton even verversen om aanwezige co2 te verwijderen en dan kijken of er later opnieuw co2 is geproduceerd?

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan replied to the topic "Gist bewaren" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @robbert. Mocht ik het gaan invriezen, is het voorbehandelen met gekookt water en glycerine aan te raden of kan dat alleen met gistsrarter

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 17 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens