Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van MennoD

    MennoD reageerde op het onderwerp "wie o wie kent deze opstelling" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert
    https://allegro.pl/oferta/destylator-allin-aabratek-zimne-palce-pot-still-8944586728
    Dit is de advertentie vanuit Polen….
    misschien kom jij er meer uit dan ik

  • Profielfoto van Brûs-stokertje

    Brûs-stokertje reageerde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dankjewel. Leerzame topic.

  • Profielfoto van eneR

    eneR reageerde op het onderwerp "wie o wie kent deze opstelling" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    Gepost door: @robbert is het niet een demo van wat er aan onderdelen allemaal zijn te koppelen Hoezo 2 aftappunten vast in de kolom. Niet uitwisselbaar dus. Volgens mij de ene voor toevoer, de bovenste voor afvoer en onderin nog…   Lees meer»

  • Profielfoto van Ton

    Ton reageerde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert leerzaam weer! Dit recept komt in de agenda 😄 voorlopig eerst nog wat aardig knutselwerk hier voordat ik zover ben haha🤣

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 reageerde op het onderwerp "Eerste keer whisky stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik heb een whisky mout gebruikt, turf gebrand.  ik denk dat ik gewoon eerst maar eens een eerste run ga doen en voorloop en cuts ga maken. Dan eens kijken wat het alcohol…   Lees meer»

  • Profielfoto van Brûs-stokertje

    Brûs-stokertje reageerde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert. Ik heb nu heel wat alcohol gestookt die ik wil gaan gebruiken voor dit recept. Lijkt me heerlijk en walnoten genoeg te verkrijgen in het park bij ons (heb er nog veel van vorig jaar). Ik had een vraag…   Lees meer»

  • Profielfoto van StookFries

    StookFries reageerde op het onderwerp "Hulp; Geen klaringsmiddel maar wel turbo carbon toegevoegd." – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert “Wacht ook nooit te lang”… wat is (te) lang in jouw beleving? Mijn 30Ltr vergisting tonnen staan op kamertemp en waren na zo’n twee weken helemaal uitgebubbeld en staan nu al een weekje te rusten..    Ik ben geen…   Lees meer»

  • Profielfoto van Catnip

    Catnip reageerde op het onderwerp "Muesli ''Whisky"" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @rumo ( en stiekem ook @Robbert: In de titel van het topic  staat “whisky” heel keurig tussen haakjes 😉. ik ken genoeg whiskies die de naam wel dragen maar die naam ook niet waard zijn. Dit drankje zal vast beter smaken,…   Lees meer»

  • Profielfoto van gompie

    gompie reageerde op het onderwerp "Gin kruiden gebruiken in Airstill" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Dat ga doen, ik dacht dat de kruiden nog wel goed waren een paar maanden na de houdbaarheids datum, maar ze zijn volledig verdroogd, dus wordt het vandaag toch niets meer, bedankt Robbert.

  • Profielfoto van gompie

    gompie reageerde op het onderwerp "Gin kruiden gebruiken in Airstill" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Ik heb momenteel geen kruidenmandje om in het damp pad te hangen, 
    ik vroeg mij af welke manier nu het beste is…. 

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan reageerde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert weet je ook welk merk het is, of bij welke zaak ze te koop zijn?

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan reageerde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dat zijn mooie vaten, zijn ze wel eenvoudig schoon te maken?
    Of gebruik je ze alleen met stookwijnen zonder “stukjes “

  • Profielfoto van martinosenga

    martinosenga reageerde op het onderwerp "Opstart problemen" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert
    Kijk, dat zijn nu een handige tips. Ga het proberen, bedankt.

  • Profielfoto van martinosenga

    martinosenga reageerde op het onderwerp "Opstart problemen" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robberT Bedankt voor je reaktie. Oeps, beginnersfout dus. Ik heb nu een nieuwe, grotere hoeveelheid, gemaakt en deze 8 dagen laten staan. iedere dag even omschudden. Ben nu aan het stoken en kan straks met de alcoholmeter het resultaat bekijken….   Lees meer»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo reageerde op het onderwerp "Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, welke mineralen gebruik je en hoeveel?

  • Profielfoto van stook

    stook reageerde op het onderwerp "All Grain jenever" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Ja dat weet ik , ik spreek over het kookproces na het maischen zoals je bier brouwt , ik ben namelijk al jaren bezig als hobby brouwer maar ongeveer 2 jaar geleden ook eens begonnen met het destilleren van…   Lees meer»

  • Profielfoto van Nathan2020

    Nathan2020 reageerde op het onderwerp "Gezocht : Eau de Vie recepten" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dus als ik het goed  begrijp moet ik 25L sap eerst aan de kook brengen(in plaats van pectolase) voor ik de gist toevoeg ?

  • Profielfoto van Nathan2020

    Nathan2020 reageerde op het onderwerp "Gezocht : Eau de Vie recepten" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Hey Robert pectolase moet je dat niet toedienen aan het sap voor het vergisten ? 

  • Profielfoto van munckerik

    Munckerik reageerde op het onderwerp "Vraag" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dat idee hebt ik ook.

  • Profielfoto van Daan123

    Daan123 reageerde op het onderwerp "Vraag" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Dus tijdens de mout warm stoken is het belangrijk dat de temp niet boven de 78 graden komt?

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens