Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Grutte Pier

    Grutte Pier reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Bitgummole, Aismawei 3

  • Profielfoto van Grutte Pier

    Grutte Pier reageerde op het onderwerp "etherische olie en hydrolaten" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Thx Robbert. Misschien vergaat het me als die ezel tussen 2 zakken haver. Mocht er een kiezen maar hij verhongerde.

  • Profielfoto van Grutte Pier

    Grutte Pier reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ouwe Syl?

  • Profielfoto van Jeert

    Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, Mijn natriumbicarbonaat is op.Ik heb een halve theelepel bakingsoda inmijn bleuberry wijn gedaan.Krijg ik daar spijt van?

  • Profielfoto van Jeert

    Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, mijn dank is wederom groot.Je antwoord komt precies op het juiste moment!!!!Ben nu op dit moment bezig met om wijn te maken van Blueberry puree van Karramelly co.ltd300ml Alc.80%170ml Drinkwater40 ml Blueberry pureeIk ga hier aan toevoegen 2 gr…   Lees meer»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Goed punt! Ik kreeg een paar jaar geleden 4 vaten met vergiste vruchten. Daarvan heb ik er een met succes verstookt, maar de andere stonken zo erg dat ik ze maar weggegooid heb. Maar dit gaat over wijnen, daar…   Lees meer»

  • Profielfoto van eneR

    eneR reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    Posted by: @robbert
    Waterstof cyanide heeft een kookpunt van 25,6 graden .en komt dus al eerder vrij .

    Dan zou je met enige tijd stabiliseren deze toch kwijt moeten raken?

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dat laatste kan inderdaad een probleem zijn, zeker omdat niet iedereen het kan ruiken. En de helft van de muizen valt er dood van neer bij slechts 1 mg per kg lichaamsgewicht. Zat de wikipedia te lezen: leuke literatuur….   Lees meer»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Sulfiet zou een probleem kunnen zijn, daar weet ik niet veel vanaf. Ik zou denken dat je met een stevig stuk mooi blank koper in de ketel dat wel voor een deel kunt binden. Cyanide kan een probleem zijn,…   Lees meer»

  • Profielfoto van Jeert

    Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik heb wel een Ph meter om het pekelzout voor de kaas te meten.Proef inderdaad dat na drie dagen het ferment al aardig aan het verzuren is terwijl het geheel nog niet is uitgegist. Waterslot bubbelt nog flink.Kan ik…   Lees meer»

  • Profielfoto van Grutte Pier

    Grutte Pier reageerde op het onderwerp "etherische olie en hydrolaten" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, dank voor je advies. Ik heb nog steeds warme contacten op het lab. in Utrecht.Dat worden er wel steeds minder (biologisch effect, mensen worden ouder,Maar ik denk (na vaccinatie) dat ik weer eens contact opneem en met een bus…   Lees meer»

  • Profielfoto van Haak

    Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @Robbert
     
    okay dat moet lukken
    Heb het al gezeefd daarnet van 1 gist emmer naar een andere
    Maar ik was bang dat ik dan ook gist mee kreeg
    zal het nu nog eens zeven en dan de ketel in
     
    dank je wel voor de uitleg 
     
    grt

  • Profielfoto van Haak

    Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @Robbert
    direct verwarmt en geen kooksteenstjes
    ff buiten laten staan en dan morgen?of dinsdag stoken?

  • Profielfoto van gene

    gene reageerde op het onderwerp "Problemen met het stoken van de alcohol" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik denk dat ik nog veel moet leren, het was mijn eerste keer. denk dat ik het weet. Heb dat laten gisten in de garage en daar is een temperatuur van ongeveer 10 graden( had er nog wel een…   Lees meer»

  • Profielfoto van Haak

    Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert 
    hoe weet je dat je ketel geschikt hier voor is
     
    is een grote koper ketel( oude bolier)

  • Profielfoto van munckerik

    Munckerik reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dank je Robbert, ik kon  het niet zo snel vinden 👍🏼

  • Profielfoto van TanteTil

    TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert
     
    Hihi. Dát zoeken we op. 

  • Profielfoto van TanteTil

    TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert
    Ow? Hee, 👍 

  • Profielfoto van TanteTil

    TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert
    Voor parfum of zo. Maar huisaroma kan ook natuurlijk. 🤔 

  • Profielfoto van Grutte Pier

    Grutte Pier replied to the topic "Hoogte kolom buis ?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Hoi Robbert,Dank voor je nadere uitleg. Hier leer ik inhoudelijk veel van.Het is mooi om hier rekening mee te houden waardoor je zo optimaal stookt.De theorie achter het stoken is niet niks.Volgens mij moet je heel wat stookuren hebben…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens