-
Grutte Pier reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Bitgummole, Aismawei 3
-
Grutte Pier reageerde op het onderwerp "etherische olie en hydrolaten" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Thx Robbert. Misschien vergaat het me als die ezel tussen 2 zakken haver. Mocht er een kiezen maar hij verhongerde.
-
Grutte Pier reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Ouwe Syl?
-
Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert, Mijn natriumbicarbonaat is op.Ik heb een halve theelepel bakingsoda inmijn bleuberry wijn gedaan.Krijg ik daar spijt van?
-
Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert, mijn dank is wederom groot.Je antwoord komt precies op het juiste moment!!!!Ben nu op dit moment bezig met om wijn te maken van Blueberry puree van Karramelly co.ltd300ml Alc.80%170ml Drinkwater40 ml Blueberry pureeIk ga hier aan toevoegen 2 gr… Lees meer»
-
Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Goed punt! Ik kreeg een paar jaar geleden 4 vaten met vergiste vruchten. Daarvan heb ik er een met succes verstookt, maar de andere stonken zo erg dat ik ze maar weggegooid heb. Maar dit gaat over wijnen, daar… Lees meer»
-
eneR reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
Posted by: @robbert
Waterstof cyanide heeft een kookpunt van 25,6 graden .en komt dus al eerder vrij .Dan zou je met enige tijd stabiliseren deze toch kwijt moeten raken?
-
Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Dat laatste kan inderdaad een probleem zijn, zeker omdat niet iedereen het kan ruiken. En de helft van de muizen valt er dood van neer bij slechts 1 mg per kg lichaamsgewicht. Zat de wikipedia te lezen: leuke literatuur…. Lees meer»
-
Kees22 reageerde op het onderwerp "(Oude) rode wijn verstoken: Plan van aanpak?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Sulfiet zou een probleem kunnen zijn, daar weet ik niet veel vanaf. Ik zou denken dat je met een stevig stuk mooi blank koper in de ketel dat wel voor een deel kunt binden. Cyanide kan een probleem zijn,… Lees meer»
-
Jeert reageerde op het onderwerp "Blaand, wijn van wei" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Ik heb wel een Ph meter om het pekelzout voor de kaas te meten.Proef inderdaad dat na drie dagen het ferment al aardig aan het verzuren is terwijl het geheel nog niet is uitgegist. Waterslot bubbelt nog flink.Kan ik… Lees meer»
-
Grutte Pier reageerde op het onderwerp "etherische olie en hydrolaten" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert, dank voor je advies. Ik heb nog steeds warme contacten op het lab. in Utrecht.Dat worden er wel steeds minder (biologisch effect, mensen worden ouder,Maar ik denk (na vaccinatie) dat ik weer eens contact opneem en met een bus… Lees meer»
-
Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@Robbert
okay dat moet lukken
Heb het al gezeefd daarnet van 1 gist emmer naar een andere
Maar ik was bang dat ik dan ook gist mee kreeg
zal het nu nog eens zeven en dan de ketel in
dank je wel voor de uitleg
grt -
Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@Robbert
direct verwarmt en geen kooksteenstjes
ff buiten laten staan en dan morgen?of dinsdag stoken? -
gene reageerde op het onderwerp "Problemen met het stoken van de alcohol" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Ik denk dat ik nog veel moet leren, het was mijn eerste keer. denk dat ik het weet. Heb dat laten gisten in de garage en daar is een temperatuur van ongeveer 10 graden( had er nog wel een… Lees meer»
-
Haak reageerde op het onderwerp "overhevelen" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert
hoe weet je dat je ketel geschikt hier voor is
is een grote koper ketel( oude bolier) -
Munckerik reageerde op het onderwerp "Zelf mout roken!?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Dank je Robbert, ik kon het niet zo snel vinden 👍🏼
-
TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert
Hihi. Dát zoeken we op. -
TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert
Ow? Hee, 👍 -
TanteTil reageerde op het onderwerp "Hoi allemaal…!!" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert
Voor parfum of zo. Maar huisaroma kan ook natuurlijk. 🤔 -
Grutte Pier replied to the topic "Hoogte kolom buis ?" – 5 jaren, 5 maanden geleden
@robbert Hoi Robbert,Dank voor je nadere uitleg. Hier leer ik inhoudelijk veel van.Het is mooi om hier rekening mee te houden waardoor je zo optimaal stookt.De theorie achter het stoken is niet niks.Volgens mij moet je heel wat stookuren hebben… Read more»
- Meer laden