Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van carlosje

    carlosje replied to the topic "Klaren , Ontgeuren en Smaak Verbeteren – Vervuiling" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, ja fantastisch deze bedoel ik, hartelijk dank

  • Profielfoto van carlosje

    carlosje replied to the topic "Scherpe geur in eindproduct" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, ik heb een vraag over het klaren ontgeuren en smaak topic van de vorige stookforum versie ik kan het topic waar alles op één blad stond niet meer vinden in deze nieuwe versie van stookforum. deze oude versie gebruikte…   Read more»

  • Profielfoto van Mullie

    Mullie replied to the topic "Vraagje" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert het gistvat staat nu op kamertemperatuur en pruttelt vrolijk verder 🙂🙂

  • Profielfoto van Catnip

    Catnip replied to the topic "Dilemma maar toch maar recept voor Suikerbrood likeur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert ik wist niet dat drankjes genderspecifiek waren. Weer wat geleerd. Direct naar mijn whisky gekeken. Deze bleek wel LHBTI-proof te zijn. Ook de daad bij het woord dan maar: het staat inderdaad in de Libelle én de Viva.…[Verder lezen]

  • Profielfoto van Catnip

    Catnip replied to the topic "Dilemma maar toch maar recept voor Suikerbrood likeur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Nu je toch grensverleggend bezig bent; wanneer komt dat Limoncello recept nou?  En anders heb ik wel interesse in een druivengestookte eau de vie verrijkt met wat citrusvruchten. 🤣 
    groeten Catnip

  • Profielfoto van AxelF

    AxelF replied to the topic "Dilemma maar toch maar recept voor Suikerbrood likeur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @Robbert de beide dranken heb ik geprobeerd . Zowel de roggebrood als suikerbrood  Omdat ik beide echt niet lekker vond en toch enthousiaste berichten lees wilde ik beide een nieuwe kans geven  en ze opnieuw gemaakt . Deze keer ook…   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Hulp; Geen klaringsmiddel maar wel turbo carbon toegevoegd." – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert  ik voeg nu dan even niks toe. Heb ook geen idee hoeveel het moet zijn. lavasteen heb ik nog wel liggen in de tuin. suiker geinverteerd…….. geen idee! ik heb 10l heet water gepakt en eerst alle suiker op laten lossen….   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Hulp; Geen klaringsmiddel maar wel turbo carbon toegevoegd." – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Je moet me nog even helpen…..  citroenzuur heb ik nu niet toegevoegd. Alsnog doen of eerst zo laten. 7,5kg suiker op 25l water en zakje turbo classic 8 gist. Vat is nu lekker warm, Borrelt als een malle.  en…   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Hulp; Geen klaringsmiddel maar wel turbo carbon toegevoegd." – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik heb idd suiker vergisting. 1e keer he😉 
    De ketel is die uit mijn andere topic die ik net gemaakt heb.
     02646F78-960C-4080-8996-41DFA35B6D3A.jpeg

  • Profielfoto van driesv

    driesv replied to the topic "Even voorstellen, en gelijk vragen stellen natuurlijk :-)!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Die glycerine wanneer toevoegen ? 4 l is de pot dus 40 ml toevoegen na klaren? Of bij het gisten? Dank u wel Dries

  • Profielfoto van Catnip

    Catnip replied to the topic "Volgende whisky stookwijn maken" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Helder en goede tips. Dat jouw whisky iets ziltigs oproept staat buiten kijf.  Het ging me meer om de manier waarop er (in het verleden) beweerd werd hoe dit kwam. (Zeezout) komt niet over met destilleren. Het zit wel…   Read more»

  • Profielfoto van Mullie

    Mullie replied to the topic "Vraagje" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert +- 15graden…….

  • Profielfoto van munckerik

    Munckerik replied to the topic "Volgende whisky stookwijn maken" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert de Whisky Mouten Bio (en ook de Peated mout Bio) die ik verkoop zijn allemaal op Schotse turf afgeëest (volgens de mouterij zelfs op de beste Schotse turf 😊).  Rookmout is gerookt op beukenhout en dat geeft ook meer…   Read more»

  • Profielfoto van Ton

    Ton replied to the topic "Volgende whisky stookwijn maken" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert valt nog heel veel te leren voor mij zo te lezen, geweldig om zo je smaken te kunnen verfijnen van smaak 👍

  • Profielfoto van driesv

    driesv replied to the topic "Even voorstellen, en gelijk vragen stellen natuurlijk :-)!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert klopt het als ik opmerk dat ik mijn smartstill met temperatuur instelling niet bijgebouwd standaard erin ik deze op 78.3 moet zetten.Ik wou hem op 80* te zetten? Wat levert het meeste hoog alcohol gehalte daarna verdunnen of doorstoken…   Read more»

  • Profielfoto van wik

    wik replied to the topic "Spaanse ketel, Alquitara" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Waar koop je Calcium(poeder) en hoeveel moet erin je keteltje per liter? , Glycerine is van de Kruidvat?
    Hoeveel?
    Dank je wel weer Meastro!
     

  • Profielfoto van johnny

    johnny replied to the topic "Volgende whisky stookwijn maken" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert Let erop dat islay turf is anders dan de turf hier van het tuincentrum . Dus of je moet of de turf uit schotland kopen of aan de turf wat toevoegen waardoor de rook meer zilt geeft….   Read more»

  • Profielfoto van wik

    wik replied to the topic "Even voorstellen, en gelijk vragen stellen natuurlijk :-)!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dank, mooie woorden van iemand die weet waar ie over praat (en niet perse verwijst naar paradepaardje Apparaat T500). Ik wil graag een hoog alcoholpercentage om Wietolie te maken. Maar ik vind een prachtig apparaatje met zon ouderwetse meter…   Read more»

  • Profielfoto van Mullie

    Mullie replied to the topic "Vraagje" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert kleur als water? Geur zacht niet scherp?
    Helderheid als blank glas. Smaak ??

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum replied to the topic "Even voorstellen, en gelijk vragen stellen natuurlijk :-)!" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    Deze antwoorden laat ik graag over aan @robbert 🙂 hij meld zich straks wel denk ik 😁

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens