Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Peertje

    Peertje replied to the topic "Fermentis gedroogde gist SafSpirit C-70" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert en @munckerik Fijn dat jullie zo meedenken! Om de pH wat omlaag te brengen heb ik een flinke theelepel citroenzuur opgelost in water en dit door de nog steeds vrolijk pruttelende suikeroplossing geroerd. Ik meet nu ongeveer een pH…   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    Munckerik replied to the topic "Fermentis gedroogde gist SafSpirit C-70" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert ik zie ook vaak dingen over het hoofd maar zag dit wel staan en vond dat ook al aan  de hoge kant.

  • Profielfoto van Christian4279

    Christian4279 replied to the topic "Eerste keer" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert er staat ook een filmpje op youtube van stooktv whiskey mash filteren en meten met de vinometer maar weet jij toevallig ook waar het eerste deel van dit filmpje staat. Heb het gezien maar kan het nergens meer vinden

  • Profielfoto van munckerik

    Munckerik replied to the topic "Fermentis gedroogde gist SafSpirit C-70" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert hij schreef pH 6 Robbert…..

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke replied to the topic "Feints" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik weet dat er vervangmiddelen zijn voor dunder en een heel goed resultaat geven maar daar heeft niet iedereen  beschikking over. De hobbystoker moet het dan maar de ouderwetse dunder doen.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan replied to the topic "Feints" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    Ja, dat is wel een advies wat ik van @robbert ter harte heb genomen. Heb het een keer geprobeerd maar deed de smaak van het resultaat bepaald geen goed.    Ik gebruik de feints tegenwoordig vooral om de kachel en…   Read more»

  • Profielfoto van Reno

    Reno replied to the topic "Eerste keer" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @christian4279 @robbert heeft mij om voor de eerste keer ervaring op te doen met Viking Enzyme Malt -7-10 EBC.
    Even daar op google.

  • Profielfoto van Peertje

    Peertje replied to the topic "Fermentis gedroogde gist SafSpirit C-70" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ja natuurlijk is dat niet zo precies… proeven… Voor nu maar een nieuwe giststarter gemaakt met 50 gram c70. temperatuur naar 27’C en het borrelen van het waterslot gaat op dit moment lekker… eens kijken hoe dat over een…   Read more»

  • Profielfoto van Peertje

    Peertje replied to the topic "Fermentis gedroogde gist SafSpirit C-70" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dank Robbert. Ik heb dat percentage dus niet echt berekend, meer geschat door de smaak. Het was ook zo weinig alc. en nog veel suiker. Ja misschien gek om gewoon te proeven, maar ja, waarom niet, onze smaak-zintuigen zijn…   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert bedankt. Links, niet op de foto, zit dan je eindkoeler nog. 
    ik ga hem langer maken voor mijn setup. 

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert bedankt voor je info! Als ik nu mijn keteltje maak met kolom van rond de 80cm en de koeler gebruik zoals op je foto. (Aan de zijkant dus koelen) Dus een 28 om 15mm en 60cm lang.  Zal dat voor…   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Als ik het bereken kom ik op een 15l /16l inhoud. Kan dit kloppen? Jij hebt vaker met dit soort Boilers gewerkt.  ketel is 36cm hoog. 24cm in doorsnede ongeveer. Ik kan dan nog het beste een stukje verlengen met…   Read more»

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik hoop van jou wat te horen anders doe ik maar wat 😆…. Er zit nu 42 Mm diameter op en 50cm hoog. Kan verjongen naar 35mm en dan Bovenaan zij uitloop met geïntegreerde koeler naar 15mm. Koeler dan…   Read more»

  • Profielfoto van Kapisjon

    Om-en-om replied to the topic "Maischen met Mais Siroop?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert ik dacht inderdaad eens aan een bourbon.

  • Profielfoto van Jandemann

    Jandemann replied to the topic "Inhoud whiskey ketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Gaat zeker lukken Robbert 🙂 De eerste poging was al een smakelijk succes. Heb nu een straight rye whiskey in de gistkast staan. Erg benieuwd hoe die gaat worden.

  • Profielfoto van Ton

    Ton replied to the topic "Robbert's tiny project's" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert 👍laat ik dit jaar maar is beginnen met mijn bouw van ketel en koperen doofpot Haha, staat bijna te verstoffen 🤣

  • Profielfoto van Ton

    Ton replied to the topic "Robbert's tiny project's" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert leuk gedaan om op aardewerk te stoken 😄

  • Profielfoto van Jandemann

    Jandemann replied to the topic "Inhoud whiskey ketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert   Duidelijk. Dan denk ik voor de 20 liter te gaan 2x ruw en 1 keer fijnstook.
    Van de week maar gaan bestellen , mooi begin van het jaar 🙂 

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke replied to the topic "Legaliseren?" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert maar in Nieuw-Zeeland mag het blijkbaar wel dus het kan. Nu wordt stoken voor eigen gebruik wel gedoogt maar in principe kunnen ze ieder die zelfs maar één halve liter of minder stookt zelfs de bak in draaien. Wijn…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan replied to the topic "Houten vaatje" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert en als ik er nu whiskey in heb zitten en hem vrij snel (of direct) na het leegmaken weer wil vullen. Is gewoon omspoelen met water genoeg?

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens