Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert klopt absoluut Robert ! Dat filmpje had ik gezien, erg leuk !

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert leuk om te zien! Heb zelf ook een alquitara erg blij mee! Veel bruikbaarder dan een t500. Maar zo leer je ook steeds meer!

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert haha ja. Het is leuk en makkelijk om mee te beginnen. En met wat tweaks misschien best wel te gebruiken. Maar inderdaad eigenlijk is het speelgoed….

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert klopt, ik heb nog geen tweede overhaal gedaan, maar denk ook zeker dat dat hoger zal zijn.  op zich is 85% al prima natuurlijk! Maar we gaan toch proberen om dat wat hoger te krijgen. Belangrijkste is de kwaliteit,…   Read more»

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert hallo Robert, de t500 is continue 90+ inderdaad geen enkel probleem 😉 in deze ketel met de huidige 3 plates kreeg ik nu rond de 85% in 1 run. Het viel me op dat de kwaliteit een stuk beter…   Read more»

  • Profielfoto van Harryd1969

    Harryd1969 antwoordde op het onderwerp "Bubble plate kolom." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert hallo Robert, het is ook een experiment. Heb nu diverse keren er mee gestookt, en laatst ook paar keer voor neutrale alcohol gegaan, en het viel mij in ieder geval op dat de kwaliteit ( geur, smaak) van een…   Read more»

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert al 2x 2gram toegevoegd ondertussen blijft de PH laag ( met 20 minuten rust tussenin)😢 begon zelfs al te twijfelen aan mij PH papier. Wat natriumbicarbonaat in een glaasje water gedaan en het verkleurde wel degelijk.

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert ook roeren? Of gewoon bovenop strooien?

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert ook roeren? Of gewoon bovenop strooien?

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert ook roeren? Of gewoon bovenop strooien?

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke antwoordde op het onderwerp "Iemand ervaring met IPA bier stoken???" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Leye-water of te wel loogwater word ook veel gebruikt in de oosterse keuken.
    https://panlasangpinoy.com/what-is-lye-water/
     

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke antwoordde op het onderwerp "Iemand ervaring met IPA bier stoken???" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Leye-water of te wel loogwater word ook veel gebruikt in de oosterse keuken.
    https://panlasangpinoy.com/what-is-lye-water/
     

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert ik ga straks naar de winkel om natrium bicarbonaat te halen. Hoeveel voeg ik ongeveer toe?  Bij het toevoegen van het krijt begon het onmiddelijk te bruisen/sissen, de activiteit was gedurende enkele minuten ook wat hoger, erna stopte het…   Read more»

  • Profielfoto van Jeffrey

    Jeffrey antwoordde op het onderwerp "Stilvallende vergisting" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Heb er niet in zitten roeren. Een secondaire infectie Hoe weet ik dit? De mash is op zich niet slecht, ik heb ervan geproefd en proef zowel nog suiker als wijn. Het ruikt ook lekker. PH net gemeten (na…   Read more»

  • Profielfoto van Stierke

    Stierke antwoordde op het onderwerp "Iemand ervaring met IPA bier stoken???" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert natriumhydroxide wordt in de maag omgezet door het aanwezige zoutzuur. Het wordt omgezet in natriumchloride of te wel zout. het hangt wel af van de hoeveelheid maar sporen natriumhydroxide kunnen geen kwaad.

  • Profielfoto van Odevie

    Odevie antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert haal je dan meer smaak bij het vergisten op compleet beslag? Ga je dan filteren bij het stoken of gaat alles de ketel in?
    Ik probeer het me praktisch voor te stellen…

  • Profielfoto van Hugo

    Hugo antwoordde op het onderwerp "Wat zou dit kunnen zijn." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert @hugo nuchter ?   Dronken of aangeschoten zal je bij mij nooit zien  . IK drink max 2 glasjes als ik drink.   Ik leef op oxycodon en andere troep . Dus is alcohol gebruik zeer beperkt 🤔😄 Geen…   Read more»

  • Profielfoto van Hugo

    Hugo antwoordde op het onderwerp "Wat zou dit kunnen zijn." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert @hugo het is volgens mij een deel van een extractie  apparaat  . Komt waarschijnlijk uit een systeem met meerdere stations . Niet compleet . Is ook zo te zien wat aangepast.   Wat staat er op het plaatje…   Read more»

  • Profielfoto van Hugo

    Hugo antwoordde op het onderwerp "Wat zou dit kunnen zijn." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    Geplaatst door: @mccorner Misschien dat @Robbert zijn licht er over kan laten schijnen, want als er eentje is die veel soorten ketels kent is hij het wel…. Prima, dank je wel, we wachten ff af tot dat Robbert nuchter is…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Wat zou dit kunnen zijn." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    Misschien dat @Robbert zijn licht er over kan laten schijnen, want als er eentje is die veel soorten ketels kent is hij het wel….

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

  • Notna

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens