-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Calvados vragen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@figaro nou, ik keek net even op die link, en het kost nu al €49 😵… Dat is een flinke prijsstijging in anderhalf jaar.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@odevie ik zou eerder wat vers water erin bij gieten en wat gistvoeding zout .
Leg stuk blank papier op oppervlakte en giet hier het water op zodat je het beslag zo weinig mogelijk in beroering brengt -
Stephan antwoordde op het onderwerp "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@kees22 ik denk aangelengde drank of zo. Al dacht ik dat dat verboden was in Nederland. ‘evenementen bier’ met een lager alcohol percentage mag toch eigenlijk ook niet?
Misschien kan de topic starter er iets meer over zeggen? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@odevie de ph van 5,5 is een ph waarde voor het enzym werking bij voornamelijk graan / mout beslag. . In enkel suiker is deze waarde niet een richtgetal . Bakkersgist zelf zal bij 3,5 nog werken . Stoppen van… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stookje wanneer je suiker vergist gebruik je water , ( invert )suiker , citroenzuur , gist en gistvoeding . Bij suiker zal een start ph en eind ph max 1.4 punt gezakt zijn als gisting goed verlopen is. Belangrijk is… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stookje goed punt 😂..
-
Stephan vind forumbericht "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Heeft gin een houdbaarheidsdatum eigenlijk 🤔 😉 ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@odevie wat was hette vergisten product ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Likeur maken" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@mayascornercafe zoek even op forum op. : Beginners “shopping list”.
-
Stephan vind forumbericht "Vergisting snel gestopt" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@rumolist turbo gist zou na 12 dagen wel klaar moeten zijn toch? Waarschijnlijk is hij gewoon uitgegist hoor.
Ik zou hem gewoon stoken, kijken wat de opbrengst is.
Heb de je iSpindel wel gekalibreerd? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@theresa ik snap dat je het zo uitgebreid uitlegt. Uiteindelijk er is veel oud geneuzel over methyl en cyanides wat steeds weer door voornamelijk angst schreeuwers weer naar voren wordt gehaald . Ethylcarbamaat komt voor in allerlei vergistings .vormen en… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik wikkel altijd huishoud folie om mijn vaten heen, om het dicht te houden. Ik dacht de eerste keren ook dat de vergisting was gestopt maar dat bleek gewoon een net helemaal afgesloten vat te zijn. Dus wat Robbert… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@rumolist heb je getest en gecontroleerd of vergisting voorbij is of gestopt ? Of ga je uit van het sprookje dat het waterslot iets aangeeft beterft voortgang vergisting ? Gebubbel in waterslot is een bijkomstigheid van het stankafsluitertje wat het… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "hai" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hai" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pastoelio een sg meter hoort thuis in de basis spullen die je nodig hebt
Er zijn diverse gisten beter dan die hobby turbo gisten die ook makkelijker en soms ook meerdere ketens kunnen verwerken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@concha als het goed is komt de co2 er wel door heen. Nee roeren is niet verstandig. Wat ik ook wel doe met een pulp vergisting wanneer er kans is op koek vorming is een kunstof buis rechtop erin zetten… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Is het nodig?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@slukske ja zeker moet je een 2e overhaal doen.
In het deel boven de 90 % zitten nofg steeds deeltjes die bij enkele ppm zelf smaak invloed hebben .
Meestal verdunt men tot onder de 50 % . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@harrymuyres ik weet niet waar sprookje vandaan komt dat een waterslot zou aangeven wanneer iets gist of gisting voorbij is . Een waterslot is een stankafsluiter ! GEEN indicator hoe gisting verloopt . Het gebubbel is bijkomstigheid. Gas ( Co2… Meer lezen»
- Meer laden