-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@patrickvink klopt zijn soort tabletten gist. . Manis betekent zoet. . Ragi – gist .
Hiermee kun je gewoon gekookte rijst mee vergisten maar ook b.v. gekookte mais en granen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "sugerwash" – 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
P.S. wat men vaak vergeet is dat een ph meting geeft alleen aan de zuurtegraad maar niet om welk zuur het gaat. Die juist invloed heeft ! Azijnzuur ,zwavelzuur ,carbonzuur zijn meest. Voorkomende en daarnaast aanwezige waterstofsulfide deze hebben allemaal… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Saccharomyces cerrevisea (bakkersgist) heeft een vrij goede tolarantie bij zuur . optimaal werkt het het beste tussen ph van 3,9 en 6. Maar ook os dat afhankelijk van temperatuur , zuurstof en voeding . Bij fruit wil ph wel Dalen… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist voor rijst vergisting maken van sake kun je het best ragi tape gist gebruiken
Screenshot_20220330-1007512.png -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@mccorner gist van prestige zou zeker niet mijn keuze zijn . Je hebt 35 gram bruggeman gebruikt op 10 liter ? Dan zou je redelijk goed met pitch zitten . Of was het op 25 liter ? Dan zat je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@mccorner je heb 2 gisten er in zitten. Niet elk gist kan bij elkaar. Let daarom altijd op wat de stam is en of deze bij elkaar kunnen. Met een SG onder 1020 zou ik niet advieseren een risico te… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@larsje40 misschien kun je een haakje o.i.d. in de top solderen waardoor het wel kan. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Dit type kraan bevalt mij het beste. Je slaat het erin door vocht zet hij uit en vast als een huis zonder lekkages.
IMG_20220328_135454809.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Zelf gebruik ik het liefst houten kraan . Deze sla Je vast en zet uit .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist een kurk ring ertussen maken , Of Carnauba wax . Soms kun je ook met teflon tape iets oplossen . Hennep vezel
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@ndre kijk hij staat hier.
Ik ga hem deze week naar jou toe sturen. .
IMG_20220327_174337491.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist de plankjes die voor de deugen worden gebruikt zijn in principe nog niet bol genoeg dus in de meeste gevallen wordt door hitten krimp gecreëerd aan de binnenkant van het te maken vat waardoor de bolling ontstaan. . zet… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije wanneer je een 100% vergistingen hebt en een heldere stookwijn zal er weinig aan kunnen branden. . zit er nog rest suiker in kan het aankoeken op een inwendig element . Wanneer je zou gaan werken met een beter… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@larsje40 je kunt er net zoals met een kleine alquitara van allerhande drankjes op klaarmaken . Wanneer je er 1,5 liter drank van 45 % in zou verwerken krijg je altijd na destilatie en eventueel verdunnen weer 1,5 drank minus… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Whisky van begin tot eind" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@sammy even aan de kool brengen en san zachtjes door latem pruttelen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije word de verwarming door thermokoppel in en uitgeschakeld of heb je vermogen regeling waardoor je niet steeds warmte fluctueert .
Ga je ook iets nog om verwarming maken waardoor je geen aanbranden eraan krijgt .
( Koker van monelgaas o.i.d. ) -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Temperatuur suiker en turbo gist stook" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije je vraagt hoe suiker en turbogist mash te verstoken. Zelf ga ik voor toch betere producten dan dat . Maar goed om toch nog iets ervan te kunnen maken zou je het met een brug temperatuur van tussen 78,3… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@sammy Thuis doe ik het met een grote pan , een gasbrander en een houten roer staaf . Gewoon handmatig. ( In filmpje whiskey maken , beslag maken zie je een soorthelijk voorbeeld.) Ik doe het thuis gewoon handmatig. … Meer lezen»
- Meer laden