Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @patrickvink klopt zijn soort tabletten gist. . Manis betekent zoet. . Ragi – gist  . 
    Hiermee kun je gewoon gekookte rijst mee vergisten maar ook b.v. gekookte mais en granen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "sugerwash" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre v.b.
     IMG_20220330_183039421.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    P.S. wat men vaak vergeet is dat een ph meting geeft alleen aan de zuurtegraad maar niet om welk zuur het gaat. Die juist invloed heeft ! Azijnzuur ,zwavelzuur ,carbonzuur zijn meest. Voorkomende en daarnaast aanwezige waterstofsulfide deze hebben allemaal…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Saccharomyces cerrevisea (bakkersgist) heeft een vrij goede tolarantie bij zuur . optimaal werkt het het beste tussen ph van 3,9 en 6. Maar ook os dat afhankelijk van temperatuur , zuurstof en voeding . Bij fruit wil ph wel Dalen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist voor rijst vergisting maken van sake kun je het best ragi tape gist gebruiken
     Screenshot_20220330-1007512.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @mccorner  gist van prestige zou zeker niet mijn keuze zijn . Je hebt 35 gram bruggeman gebruikt op 10 liter ? Dan zou je redelijk goed met pitch zitten . Of  was het op 25 liter ? Dan zat je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @mccorner je heb 2 gisten er in zitten.   Niet elk gist kan bij elkaar.  Let daarom altijd op wat de stam is en of deze bij elkaar kunnen.  Met een SG onder 1020 zou ik niet advieseren een risico te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @larsje40 misschien kun je een haakje o.i.d. in de top solderen waardoor het wel kan. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Dit type kraan bevalt mij het beste. Je slaat het erin door vocht zet hij uit en vast als een huis zonder lekkages.
     IMG_20220328_135454809.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Zelf gebruik ik het liefst houten kraan . Deze sla Je vast en zet uit . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist een kurk ring ertussen maken  , Of Carnauba wax . Soms kun je ook met teflon tape iets oplossen . Hennep vezel

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre kijk hij staat hier. 
    Ik ga hem deze week naar jou toe sturen. .
     IMG_20220327_174337491.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist de plankjes die voor de deugen worden gebruikt zijn in principe nog niet bol genoeg dus in de meeste gevallen wordt door hitten krimp gecreëerd aan de binnenkant van het te maken vat waardoor de bolling ontstaan. . zet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije wanneer je een 100% vergistingen hebt en een heldere stookwijn zal er weinig aan kunnen branden. . zit er nog rest suiker in kan het aankoeken op een inwendig element . Wanneer je zou gaan werken met een beter…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @larsje40 je kunt er net zoals met een kleine alquitara van allerhande drankjes op klaarmaken . Wanneer je er 1,5 liter drank van 45 % in zou verwerken krijg je altijd na destilatie en eventueel verdunnen weer 1,5 drank minus…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Whisky van begin tot eind" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sammy even aan de kool brengen en san zachtjes door latem pruttelen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn eigenbouw ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije  word de verwarming door thermokoppel in en uitgeschakeld of heb je vermogen regeling waardoor je niet steeds warmte fluctueert .
    Ga je ook iets nog om verwarming maken waardoor je geen aanbranden eraan  krijgt .
    ( Koker van monelgaas o.i.d. )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Temperatuur suiker en turbo gist stook" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije je vraagt hoe suiker en turbogist mash te verstoken.  Zelf ga ik voor toch betere producten dan dat . Maar goed om toch nog iets ervan te kunnen maken zou je het met een brug temperatuur van tussen 78,3…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "graanjenever maken: recept? Werkwijze?" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @sammy Thuis doe ik het met een grote pan , een gasbrander en een houten roer staaf . Gewoon handmatig. ( In filmpje whiskey maken , beslag maken zie je een soorthelijk voorbeeld.) Ik doe het thuis  gewoon handmatig.   …   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 17 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens