-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@bewust . Amerikaanse moonshiners manier van thumper gebruik alleen ?
Of gebruik je ook het ding in andere functies ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@bewust met verse kruiden is overhalen via een mand voldoende om een goede gin te maken.
Wat heb je in het ” thumpertje ” ? -
Robbert liked forum post "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@moonshiner79 in een maceraat los je stoffen op in alcohol , in een warme damp onttrek je stoffen op vluchtigheid . Bij vooraf macereren krijg je dus ook andere smaken mee en ook meer zuren die aan alcohol blijven hangen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@wp-wipriziggo-nl welkom op dit forum . De ouder wetse snelkookpan ketel is altijd een goed begin en zeker handig om wat vaardigheden te krijgen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@zoekzoekie welkom op het forum. Er zijn verschillende ketels alle met eigen karakter . Wanneer je specifiek voor whiskey wil gaan kun je het beste een koperen whiskey ketel of potstill aanschaffen . Een T500 ook met de Alambiek is… Read more»
-
munckerik liked forum post "Toevoegen act.kool" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
munckerik liked forum post "Toevoegen act.kool" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
munckerik liked forum post "Toevoegen act.kool" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
munckerik antwoordde op het onderwerp "Toevoegen act.kool" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@wp-wipriziggo-nl Ik zou het er zo snel als mogelijk alsnog bij doen
-
munckerik antwoordde op het onderwerp "Toevoegen act.kool" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@wp-wipriziggo-nl Ja dat kan hoewel het beter was geweest wanneer je dit direct had gedaan. Wanneer de vergisting is opgestart houd je het vat hel liefst dicht. Bij het gebruik van turbo gist is het zeer aan te raden om… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Einde vergisting, of niet?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@lambik zolang vlam uitgaat is er gisting. .het kan even stagneren . Als je suiker water gist en gistvoeding hebt gebruikt dan is inderdaad een sg van 1000 of lager het eindstation .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@ndre conus blijft ook prima afsluiten . En conus is evenals de cup van rvs 316. De kogeltjes van staal. Dus dit is beter materiaal .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@ndre ik heb ontluchters met kogeltje en met conus .
Werken beide goed. . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@lambik die oplossing om een vat dicht te krijgen is een alom ingeburgerd oude manier . Ik heb het ook al eerder beschreven .. Wat betreft de plasic zwanen halsjes die gebruik ik allang niet meer . Maar rvs afsluitertjes… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hier nu ook glaasjes absinth . Maar ik drink het nu met champagne . ,I.p.v. water en suiker .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@stookje waatschijnlijk os er nog iets van vergistingen gaande dat daarom toch vlam uitgaat . . Hoeveel weken staat het nu. ? Wanneer er alcohol en verschillende zuren zullen op gegeven momemt ook bindingen tussen deze ontstaan . In eerste… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@stookje niet elke vergisting zal onder de 1000 zakken. 1000 is sg van water water met alcohol heeft een lager SG. Eigenlijk fus dunner vloeibaar. Wanneer er andere stoffen mog aanwrzig zijn in het water zou het sg hoger kunnen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey maken deel 1 beslag maken. + deel 2 het destilleren ( Videos )" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak voor proeven heb ik voldoende liters staan . Vat van 10 liter en van 15 liter staan vol in kelder .. staan ook nog paar flessen .
Workshop sta ik nog steeds voor open .
- Meer laden