Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wisky of conjac maken." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @alireza whiskey maak je uit een mout /granen vergisting wat je stookt in een whiskey still , potstill , Alambiek ,. Cognac uit een daarvoor geschikt  druiven wijn . Deze stook je op een alambiek charantaise . .T500 of grainfather…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @zics oh sorry .  Ik had verkeerd gelezen dan. 
    Appels zet je net onderwater dat er ongeveer 5 cm water boven de appels staat   .
    Dan os de gist goed 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @zics aardappelen moet een enzym of  een mout voor enzym omzetting van zetmeel of via b.v vries methoden de cellen openbreken . . Fruit gist is niet echt te advieseren voor aardappelen . Hoeveelheid toegevoegd  water is vrij hoog ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Druk opbouw in Alambiek ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @weaver vermogen regelaar kun je bestellen o.a. bij conrad.nl

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @rumo hoeveelheid zetmeel in aardappelen zit rond de 20 – 25%. .
    In mais 20 tot 40 % 
    Tarwe 60 – 75 % 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aanschaf ALAMBIEK" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @passie  Je kunt beter dan in kleinere delen de whiskey stoken op alambiek . In eerste overhaal op T500 lever je aroma in .  T500 is leuk apparaat maar niet sterk in optimale smaak overdragt . Wat je in eerste…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    🙂
     20210907_185755.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @vinnies dat met vlammetje is een manier die je een indicatie kunt geven . De Kleine belletjes in de masch zelf ,  eventueel een prikkelende keur in de neus of een co2 detector . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @hilly je zet ongeveer 2 vingers breed water boven je aardappel masch .
    Je kunt beter nog een deel aardappelen koken en maïschen en toevoegen dat suiker toevoegen . Je krijgt anders een deel scherpe vervelende ” suikeralcohol” bijsmaak krijgen 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aanschaf ALAMBIEK" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @passie voor whiskey is een Alambiek zeker vele malen beter en geschikter dan een t500.  Voor whiskey moet je uitgaan van dat je een grote verhouding hebt in begin hoeveelheid en eindproduct hebt.  Je begint met hoeveelheid 7,5 tot 9…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @vinnies waterslot is een stankafsluiter en houd mugjes uit de maisketel. Het wordt om een of andere duistere reden ineens als indicator gezien . Dat is het absoluut niet . Inderdaad een gemiddelde gisting duurt 3 weken .  Maar dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @hilly waarschijnlijk te veel water erbij .. na maïschen iets inkoken had voldoende geweest

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik liked forum post "Vervolg op wat eten we vandaag" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik liked forum post "Vervolg op wat eten we vandaag" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Vervolg op wat eten we vandaag" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @RuMoZiet er ook erg lekker uit. Mijn Dorardes zijn net gegrild en moeten nog even doorgaren met de gepofte worteltjes in de tomatensaus die ik op het  ei heb gemaakt. Aardappelkroketjes erbij en smullen maar.

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Vervolg op wat eten we vandaag" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Vanavond deze maar eens op het ei leggen.
     14ED3B14-0D5C-4E07-8A3D-0A5F36AAF699_1_105_c.jpeg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Doe ik iets fout?" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Was het mout extract diastatisch ? Zonder enzym zal er van de mais weinig opbrengst zijn.  Het lijkt erop dat Voornamelijk en alleen de suiker voor de opbrengst heeft gezorgt .
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Alle backorders zijn verzonden. Voor wie een pers of molen heeft besteld, morgen in huis! Er is nog voorraad voot al je fruit nog van de bomen/struiken miet komen. Wist je dt de pets ook ideaal is om je gespoelde…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix je hebt voldoende aan de Classic 8. Kool en clear is enkel gebruikelijk als je haast hebt en je snel wilt kunnen stoken. Je kunt ook een weekje wachten na het uitgisten, dan klaart alles vanzelf.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bewaren ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @haak oxydatie en aanslag voorkom je door ketel na gebruik te reinigen . Dat kan met sopje maar ook met afwasmachine reiniger daarna op zijn kop laten drogen en droog opslaan..

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens