-
Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
Geplaatst door: @robbert @jaapjanjoost wij hebben een landbouw bedrijf in Friesland en gebruiken graan walsen / schroot walsen mijn vader deed de mout er ook mee zo leerde ik dat . Als je wat meer wil weten wat de stokerijen… Read more»
-
Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
Geplaatst door: @robbert @jaapjanjoost wij hebben een landbouw bedrijf in Friesland en gebruiken graan walsen / schroot walsen mijn vader deed de mout er ook mee zo leerde ik dat . Als je wat meer wil weten wat de stokerijen… Read more»
-
Stierke antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Google laat me in de steek. Heb je een link?
-
Stierke antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Ethanol heeft een octaangetal van 105 dus een heel hoge zelfontbrandingstemperatuur. Ge zult geen normale still vinden die dat aankan. Dus die oorzaak kan je schrappen.En zonder vonk of vlam kan het ook niet ontploffen.Er is een filmpje op… Read more»
-
ruud1 antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert
je weet toch dat halon al 20 jaar verboden is he 😎
tenzij je een militaire installatie hebt thuis 😊 😊 -
Sjefman antwoordde op het onderwerp "Distillatie" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Is zo’n ketel ook prima te stoken op een elektrisch plaatje? Ik zou het leuk vinden om af en toe eens wat zooi er doorheen te gooien. Een paar keer per jaar denk ik… Tenzij… Read more»
-
Sjefman antwoordde op het onderwerp "Distillatie" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Ik zit nu stiekem ook te kijken om iets te kopen. Zo’n airstill lijkt me net niet fantastisch, je krijgt wat je krijgt en kunt er verder niet zoveel mee heb ik het idee. Zo’n ketel als wat… Read more»
-
Stierke antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Dat artikel heeft het over een defect overdrukventiel. Hetzelfde kan gebeuren met een gewone snelkookpan.
-
Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert de pan aardappels is 150 liter , de ammer gekiemd tarwe is 20 liter . 2 citroenen en blokje gist +- 400gram .
-
Robbie antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert als die klapt heb je ook nog een warmtebelasting denk? Dan zit je binnen toch niet heel lekker op zo’n moment. Ik kom net als jou uit de gaswereld ;). Je mag bij een gaslek niet al te dichtbij… Read more»
-
Hannabis antwoordde op het onderwerp "Volle smaak spirit" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Ik ga binnenkort ook met rum aan de gang en ik wil ook graag een spiced batch maken. Wanneer voeg je de spices toe, voor het verdunnen of erna ? Kun jij je licht hierover laten schijnen ?
-
Robbie antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert ik blijf lekker onder mijn overkapping stoken. Inpandig kan het toch vrij vervelend aflopen. Zowel door brand, als door drukopbouw, waardoor de garagedeur er zo uitklapt…..
-
Theresa antwoordde op het onderwerp "Koperen melkbus" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert zo een van melkemmer hebben we hier ook nog die was van mijn heit en ben ik mee begonnen. Maar ik gebruik het nog steeds.
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert 5,1 liter van 25% is de opbrengst van de ruwstook.
-
Ton antwoordde op het onderwerp "Koperen melkbus" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert zal ik is na gaan zoeken hier op het forum voor wat voorbeelden.
-
Jujaco antwoordde op het onderwerp "Gin, Jenever, Aquavit, Absint en andere "botanische" destillaten – deel je recepten" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert in dit geval de vrouw haha. Ik vind het leuk om van alles uit te proberen en mijn brouwsels vallen in de smaak bij de proevers. Ik heb nu destillaten staan van suikerwash met turbo gist, bakkers gist en… Read more»
-
Stierke antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert maar ze wisten niet zeker of het ethanol was of een lek van de propaan instalatie. Ik hou het op het tweede.
-
Stierke antwoordde op het onderwerp "cassavemeel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Het zou enkel in de schil zitten en die is er niet bij. Maar eens testen kan nooit kwaad maar hoe doe je dat?
-
Stefan antwoordde op het onderwerp "Foutje… vlam in de pan" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert en dan de overstort bij de vlam wegleiden lijkt mij. Anders stuur je hete gassen richting brander.
-
Alchemist antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden
@robbert Gestart met; 5000 gram maïsvlokken 350 gram roggevlokken 465 gram gerstevlokken Ik denk dat ik na de ruwstook met 5 liter opbrengst zal zitten (zal vanavond meten en het je laten weten) dus rond de anderhalve liter… Read more»
- Meer laden