Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Tekkerd

    Tekkerd replied to the topic "Meedenkers gezocht" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dankjewel!

  • Profielfoto van eneR

    eneR replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert
    Het gaatje (op foto niet strak) moet wel mooi rond gepolijst zijn, anders lekkage.

  • Profielfoto van Jandemann

    Jandemann replied to the topic "Inhoud whiskey ketel" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Dan kom ik op zo`n 20/22 liter. Dat is meer dan ik dacht.  Hoeveel liter stookwijn heb ik minimaal nodig om de fijnstook te doen in deze ketel?  Is dat 1/3 van de ketel? Dus zo`n 10 liter? Hoop…   Read more»

  • Profielfoto van Tekkerd

    Tekkerd replied to the topic "Meedenkers gezocht" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dankje, ik denk dat ik dat begrijp. Te veel koelkracht en de problemen daarvan had ik niet bedacht. Ze klinken wel logisch, maar dat is achteraf makkelijk zeggen. Ik neem aan dat dit alleen voor de reflux koeler geldt…   Read more»

  • Profielfoto van ppeterke

    ppeterke replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert  kan je mss geen technische tekening posten met de afmetingen dan maak ik er zelf één voor mij. dan weet ik dat het van de eerste keer werkt.

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Is gewoon het gewicht van de kogel niet groot genoeg? Of anders een hogere rand met een grotere kogel of extra kogel? Heb wel eens zoiets bedacht met een 15 mm pijp, een verloopstuk en dan een 22 mm…   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert klopt de Roasted Barley Bio is flink geroosterde gerst. Aandeel Peated verhogen is een prima voorstel. Deze mouten staan ook in de Bio Moutstort Op Maat dus kan Bauke zo met het juiste aantal gram invoeren. West Coast gist…   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert ik denk dat dat een mooie samenstelling is alleen  zou ik van de Roasted Barley Bio niet meer dan 10% nemen. Met rook bedoel je dan de peated en niet de rookmout die op beuken is gerookt toch?!

  • Profielfoto van Jank

    Jank replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Dan toch rvs staf gebruiken. 316 heb ik nog liggen😀
     
    bedankt voor de tip…..

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert geduld is een van de dingen die deze hobby mij heeft geleerd 😀 .
     
    Dus dat heb ik zeker!

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert Peated mout is een hele licht turf gerokte mout. Iets lichter gerookt dan whiskymout light. Mout met het hoogst diastatische vermogen wat ik heb is distillatiemout Bio.

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert @troet ik heb momenteel geen whisky gist en whisky mout. Wel westcoast gist en peated mout en geroosterde gerst.

  • Profielfoto van Troet

    Troet replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert al gevraagd maar ook de whisky gist was niet leverbaar . 😩😩

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert hm, kan ik er een paar bij je bestellen 😀 ? Dat zal Irene ook fijn vinden 🤣 …

  • Profielfoto van Troet

    Troet replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert mijn wens was een stevige whisky met een beetje rook smaak . Oban vind ik lekker. Maar ben geen kenner .

  • Profielfoto van Psycat

    Psycat replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @Robbert voor de hobby heb ik een  draaibank en freesbank staan  Waarmee ik op een avond of weekende  wat knutsel.   Hi Robbert   Dus je hebt een cnc draaibank, een freesbank  en een gaschromatograaf,  Allemaal voor de hobby. Heb…   Read more»

  • Profielfoto van Troet

    Troet replied to the topic "Eerste keer Whiskey" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert na het lezen van al die mooie whisky recepten en de kritieken op muesli met whisky gist wide ik ook eens een echte whisky te gaan maken of iets wat er een beetje op lijkt en voor het gemak…   Read more»

  • Profielfoto van Ton

    Ton replied to the topic "Water-slot" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert dat is Mooi gemaakt en nieuw op de markt vermoed ik.

  • Profielfoto van Hilly

    Hilly replied to the topic "Au bain marie" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @Robbert  Goed om te horen dat het zo kan, het is voor mij en mooie manier om de fijnstook te doen.
    @notna  ik heb een inductiepaatje van de ikea, deze werkt supersnel en is mooi te r…[Verder lezen]

  • Profielfoto van Bewust

    Bewust replied to the topic "Thumper" – 5 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, dat ga ik ook nog eens proberen. Drie op een rij. Lijkt  me ook een goeie opstelling om iets lekkers te maken. Moet dan nog wel een tweede warmte bron aanschaffen om het tweede vat te ondersteunen denk ik.

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 23 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens