-
Sjonnie replied to the topic "Thumper" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Zie ik daar nou een kogelhuls liggen tussen de middelste en rechter ketel?
-
Jandemann replied to the topic "Beerenburger kruidenbitter recept" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Ik val je nog een keer lastig met een vraag. Kun je de vislijm toevoegen en daarna filteren zoals je hebt uitgelegd als de drank helemaal “klaar”is, dus al verdund met water en siroop op 40%. Of moet je… Read more»
-
Jank replied to the topic "Beerenburger kruidenbitter recept" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert ben ik weer🙃
Ik lees vaak: suikersiroop toevoegen. 150 tot 200 ml per L toevoegen. Maar wat is nu de verhouding van suikersiroop? hoeveel suiker los je op per L water om suikersiroop te noemen? -
Ton replied to the topic "Doofpot keteltje" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@paolo heb hier ook de afgelopen 2 jaar het ëën en ander aan koper vergaard en door @Robbert zijn Tiny verslagen/filmpjes nu nog wat extra koper opgescharreld waaronder klein spul en ga daar mee aan de gang .daarnaar de boiler… Read more»
-
Ton replied to the topic "Doofpot keteltje" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Denk 4 ketels en ik kan alle kanten op , POETSEN neee 😅 kom je thuis staan er in 1 keer planten in in het voorjaar in🤣. Als ik alles op maat heb maak ik alles hermetisch schoon voordat… Read more»
-
Alchemist replied to the topic "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Ruimte is met name even de beperkende factor en ook het eesten met turf of ander spul. Een poging mouten al eens ondernomen vorig jaar met boekweit en dat ging prima, beetje grove methode gebruikt om te drogen (lege… Read more»
-
Alchemist replied to the topic "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Excuses, dan had ik je verkeerd begrepen. Het heeft een lekkere koffiebonen geur met een hint van verbrand deeg.
Vormde gisteren een prima huisparfum. -
Ton replied to the topic "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert ja lijkt mij ook leuk😄
-
Jank replied to the topic "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert welke stookwijn heb je nu gemaakt? Ik neem aan dat je dit met een grote ketel eerst als ruwstook doet en daarna met kleine hoveelheden spirits door de alquitara? Moet er nu bij zijn haha!
-
Ton replied to the topic "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert hier maar rap aan de gang dan om de kleine ketel als eerste klaar te krijgen om alvast wat te kunnen maken 👍
-
Ton replied to the topic "Robbert's Tiny Projects" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert we wachten het geduldig af wat de tint weer gaat worden.
-
Rienk replied to the topic "Ook een nieuwe hobby" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert bbq is goed idee! Vandaag nog een bbq gedaan met wat vrienden op het ijs
C3427D42-3BE4-48ED-8FD8-C5329DA88DA0.jpeg -
Kees22 replied to the topic "Weightwatchers" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert Dat zou wel leuk zijn: een gaschromatograaf voor algemeen gebruik. Maar dan moet je ook wel een machinist hebben die er mee om kan gaan en de juiste vulmaterialen. Ik heb althans begrepen dat er per te onderzoeken soort… Read more»
-
Nathan2020 replied to the topic "Gezocht : Eau de Vie recepten" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert men meter niet goed afgelezen was 9%. oeps
-
Harryd1969 replied to the topic "Kwaliteit pure alcohol stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert oh top ! Dank je voor alle tips !!
-
Harryd1969 replied to the topic "Kwaliteit pure alcohol stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert ja had wel gelezen de pitten inderdaad goed te verwijderen vanwege de bittere smaak
-
Harryd1969 replied to the topic "Kwaliteit pure alcohol stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert heb trouwens Appels, Peren, pruimen, abrikozen, kersen
-
Harryd1969 replied to the topic "Kwaliteit pure alcohol stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert ik ga het eens met fruit proberen. Denk dat ik t dan door een fruitpers haal en het sap ga vergisten, of is het beter om het tot pulp te malen en alles te vergisten?
-
Harryd1969 replied to the topic "Kwaliteit pure alcohol stoken" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert ok! Ik dacht inderdaad altijd doorstoken tot 90+ % maar dat is dus niet nodig. ik vind de suiker alcohol erg scherp, ook na tweede stook. Ik ga het dus eens proberen met graan mouten of fruit. Fruit… Read more»
-
Jandemann replied to the topic "Beerenburger kruidenbitter recept" – 5 jaren, 4 maanden geleden
@robbert
Ik wil met vislijm proberen het helderder te krijgen. Kun je mij hier iets meer info over geven? Welke waar te koop..en welke hoeveelheid hoe toe te dienen? - Meer laden