Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo reageerde op het onderwerp "Bouw ketel 80 liter daalderop boiler" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, maar je heb zelf het antwoordt van de fabrikant gehad “daar is deze ketel niet voor bedoeld”. JA, maar wij gebruiken hem er wel voor.

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider reageerde op het onderwerp "low budget simpele ketel in 3 uurtjes" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, wat doet het “rectificeer” vat, na het “high wine” – en voor de condenser vat?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo reageerde op het onderwerp "Bouw ketel 80 liter daalderop boiler" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, ik gebruik de dubbele bodem (van Robbert) en deze zou standaard in de T500 moeten zitten.

  • Profielfoto van DutchGold

    DutchGold reageerde op het onderwerp "Bouw ketel 80 liter daalderop boiler" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Is het misschien een leuk idee om hier een aparte blog over te maken? Lijkt mij heel interessant en denk dat er hier nog wel meer t500 gebruikers op het forum zitten

  • Profielfoto van DutchGold

    DutchGold reageerde op het onderwerp "Bouw ketel 80 liter daalderop boiler" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert t500 verbouwd,? Wat heb je eraan gedaan, ik stook zelf ook heel veel met mijn t500 misschien ook iets voor mij om te doen?

  • Profielfoto van BobMeister

    BobMeister reageerde op het onderwerp "vlugge whisky mash" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert
    Ja dat had ik zelf ook al bedacht ga denk ik alleen de parrot gebruiken voor striprun. 
    Bij de fijn stook kan ik beter geen parrot gebruiken om betere cuts te maken. 

  • Profielfoto van oldnugget

    oldnugget reageerde op het onderwerp "wat is dit leuk wat is dit leuk" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert . Dank je voor je advies en zal maatregelen nemen.

  • Profielfoto van Brûs-stokertje

    Brûs-stokertje reageerde op het onderwerp "Eerste sugarwash" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert (of anderen) ik ben het vandaag aan het proberen om wijn de destilleren. Gaat perfect en ik haal mooie alcohol percentages uit de keter. Echter blijft de scherpe smaak hangen in het destillaat. Is dit normaal? Ik lees op…   Lees meer»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo reageerde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert leuk zeg!!

  • Profielfoto van stokes

    stokes reageerde op het onderwerp "Ketel is te langzaam en product riekt" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Bedankt voor de tips. Ik ga dat van de koudebrug eens testen, maar de koeler is met siliconen slang aangesloten op kolom, is dat dan nog steeds een grote kans?  Over de vergisting, ik denk dat ze goed zijn…   Lees meer»

  • Profielfoto van Brûs-stokertje

    Brûs-stokertje reageerde op het onderwerp "Eerste sugarwash" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert zoals beloofd hierbij wat respons. Het is er niet beter op geworden en moet het weg doen. Zaterdag eerst een paar flessen wij proberen te destilleren zodat ik weet hoe een goed eindproduct smaakt. In ieder geval thanks voor…   Lees meer»

  • Profielfoto van AxelF

    AxelF reageerde op het onderwerp "Bort0" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert doet u de gaschromatograaf echt weg ? Dat apparaat is toch onlangs gerefurbished ? Wat vraagt u er voor ?

  • Profielfoto van OrangeLoo

    LemonLoo reageerde op het onderwerp "het luchten van alcohol" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dus dit volstaat voor een goede rijping???
     

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "ketel + diverse atribute wegen omstandigheden aangeboden" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ja, ik zag hem via dat andere forum al staan en moest inderdaad ook aan jou denken. Een van de vragen die daar bij mensen opkwam: wordt de kolom met lucht gekoeld? Ik kan op de foto’s niet goed…   Lees meer»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Welke temperatuur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @timm73 Grappig. Dit klopt precies met wat @Robbert zegt: stoppen bij 95 graden.
    Je hebt dan wel een enkelstooks drankje. Veel mensen stoken twee keer.

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Welke temperatuur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ja, dan praat je over een kolom. Daarin kun je door langzaam stoken de kolom vullen met een damp die je stabiel houdt en die dan net even over de drempel duwen door wat extra gas te geven. Ikzelf…   Lees meer»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Welke temperatuur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Hij stookte eerst op 92 graden, dat is toch niet te hoog voor 11 %. Inderdaad kunnen het ook suikers zijn, maar zolang het maar geen metaal of andere rotzooi is, hoef je je minder zorgen te maken. Die…   Lees meer»

  • Profielfoto van Christian4279

    Christian4279 reageerde op het onderwerp "Welke temperatuur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert @kees22 hoop gewoon dat corona snel voorbij is en dat ik eerst maar eens een workshop distilleren moet gaan volgen want volgens mij doe ik het helemaal verkeerd

  • Profielfoto van Christian4279

    Christian4279 reageerde op het onderwerp "Welke temperatuur" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert heb net alles uitgedaan en nog een keer voor de zekerheid schoon water er door laten lopen maar wat er in de airstill zat schuimde niet dus snap het bruinige niet waar het aan kan liggen

  • Profielfoto van Piewie

    Piewie reageerde op het onderwerp "Eerste sugarwash" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert bedankt dan begin ik gewoon opnieuw denk ik
    groeten

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens