Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Robbert

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Robbert

@robbert

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 9
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Kapisjon

    Om-en-om reageerde op het onderwerp "Klaren" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert top heb jij mijn vragen beantwoord.
     
    mag deze gesloten worden!

  • Profielfoto van Kapisjon

    Om-en-om reageerde op het onderwerp "Klaren" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert
     
    dus als ik het goed begrijp is na het uitgisten. Van de “gist” bodem afhalen,
    in een andere emmer doen met wat ruimte over geen probleem.
     
    mits je niet te lang wacht.
     
    groetjes!

  • Profielfoto van Stefan

    Stefan reageerde op het onderwerp "Is dit wat … als je nu een 3,5 liter keteltje hebt? 99 eurotjes" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert alles is te maken inderdaad, zelf loop ik vaak het risico het wiel voor een 2e keer uit te vinden.  Een koperen ketel vind ik wel het mooist.en is ook zeer makkelijk naar wens aan te passen.

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Stap voor stap recept" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik begreep dat eierschalen of schelpen de kalk alleen maar afgeven als de pH echt te laag wordt. Ik ben de cijfers vergeten, maar men stelde dat bijv. bij pH 5 de kalk niet oplost en pas vanaf 4…   Lees meer»

  • Profielfoto van Jank

    Jank reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Leuk om te weten! Mooi voor een klein projectje. Thanks.

  • Profielfoto van Jank

    Jank reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert zijn er nog kleiner dan 10L? Of dit de kleinste variant…..

  • Profielfoto van driesv

    driesv reageerde op het onderwerp "Ik wil beginnen aan Stookwijn als dat lukt zoek ik weer zelf wat verder" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert dank u wel  zou wel is willen bellen echt zeker.. weten..amaai wat een voorstel…ja heb zoveel gekocht in diverse online winkels ook  stookwinkel bv brouwland bij Van der Kooy Jubbega | Unibrew Nederland ebay uk enz misschien wel handig…   Lees meer»

  • Profielfoto van Jank

    Jank reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik moest even denken maar begrijp je nu. Zal kijken wat ik er van maak 😀  Is er vraag naar dit soort keteltjes? Ik kies ze alleen met flensrand. kosten voor deze was 10 euro. Koperprijs……   43FE6662-09E4-4CC0-80CA-1C383AB20704.jpeg

  • Profielfoto van Paolo

    Paolo reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert 80 is me wat te groot. Als ik maar in 1 x een 25 emmertje stookwijn erin kan doen. Maar heb totaal geen haast hoor.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo reageerde op het onderwerp "Is dit wat … als je nu een 3,5 liter keteltje hebt? 99 eurotjes" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert. Alles is mogelijk, je kan bouwen of ombouwen wat je wil(ik heb zelfs iemand met een tajine zien stoken 😆 ). Mijn eerste ketel was ook een omgebouwde snelkookpan. Maar als je basis een weckketel is heb je nog…   Lees meer»

  • Profielfoto van Paolo

    Paolo reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Hier in Almere is helaas weinig te krijgen.

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Stap voor stap recept" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik wil niemand in de war maken, maar ik zou een mespuntje bitterzout ofwel magnesiumsulfaat toevoegen en de 8 liter water toevoegen met een douchekop of nevelspuit om lucht in te brengen. Dan gaat de gist zich lekker vermenigvuldigen….   Lees meer»

  • Profielfoto van driesv

    driesv reageerde op het onderwerp "Ik wil beginnen aan Stookwijn als dat lukt zoek ik weer zelf wat verder" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert hey Robbert ja wil ervan genieten maar zou beter boek kopen want online maken ze je verwart dan is dat beter dan dit enz hier kan je van goede uitleg aan….maar mij ni te lang laten spartelen hey :)…   Lees meer»

  • Profielfoto van Ton

    Ton reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert uitstraling van de warmte is ook optimaal denk aangezien hij enkel handig is.

  • Profielfoto van Ton

    Ton reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert die gaat goed 👍

  • Profielfoto van Ton

    Ton reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert dat werkt als een raket natuurlijk

  • Profielfoto van driesv

    driesv reageerde op het onderwerp "Ik wil beginnen aan Stookwijn als dat lukt zoek ik weer zelf wat verder" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Dank u wel ben bijna klaar om naar winkel te gaan . Heb gewoon besteld wat ik zag dus veel te veel . Maar geraakt wel op indien ik aan de stook geraakt. 🙂 merci alweer dichter bij de…   Lees meer»

  • Profielfoto van Hilly

    Hilly reageerde op het onderwerp "Stap voor stap recept" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Ik heb nu een vat staan met turbo yeast, ik ga jou recept zeker proberen omdat ik wil kijken hoe het gaat met bakkersgist. dank voor je uitleg.

  • Profielfoto van Ton

    Ton reageerde op het onderwerp "Nieuw hier en bouw stookketel" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert van de rvs misschien een mooie buiten kachel te maken 🤣

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 reageerde op het onderwerp "Ruw stook whiskey" – 5 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert Tja, ik kan niet anders dan dit beamen!
    Daarom ben ik ook zo tevreden over mijn bijvaten. 😎 😋 

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

  • zoef

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens