Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Robbert's Tiny Projects vroege oogst anders blijft er niets over doordat wespen alles vervreten . Misschien het begin van een nieuw tiny filmpje. IMG_20230906_183633094.jpg |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet waarschijnlijk wel. Wat is het sg op dit moment en wat huidige ph. ? |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet als je op google intoetst diamoniumfosfaat / gostvoediu krijg je vanzelf diverse ervoor . |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet leuk zo een potje voor de winkeliers . Maar erg duur in gebruik. Gewoon gistvoedingszout DAP is goedkoper makkelijker in gebruik . En aanvullende mineralen heb je zelfs bij de kruidvat voor ... |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet klopt dat ph gaat zakken. Maar betreft de DAP . Wanneer je beslag arm is aan voedingsstoffen gebruik je 0,3 -0,6 gr per liter. |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: Recept neutrale graanalcohol gezocht @odevie minus brouwzaal rendement zou je theoretisch uitkomen met 6 kg mout / graan op 3,090 liter 92/% |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist ik ben gewoon een liefde vol mens. Ik koester het gist en dan is het gist goed voor mij 🤣 🤣 . Maar kan ook kwestie wezen van routine. Vroeger moest je wel zelf gist kweken. ... |
In forum Spirits |
3 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist help mij even op weg welk filmpje bedoel je . Er staan volgens mij 26 hier op site en 32 op internet . Slagroom spuit kan ik even niet thuisbrengen . |
In forum Spirits |
3 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist de smaak van ananas zelf zal weinig merkbaar zijn Omdat het snel wordt overheerst masr de ananas zorgt wel voor gisten , bacteriën en belangrijkste ,benzylbutanoaat ,ethylbutanoaat , iso-am... |
In forum Spirits |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet ph 6,5 is iets aan de hoge kant en 100 gr dap op 60 liter is 4 x de nodige hoeveelheid en kan daarmee een gist omzeep helpen. |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet wat was hoeveelheid gist? Hoeveel dap ? Wat was start ph ? Start SG ? Wat had je gebruikt om jou gist ton te spoelen / reinigen vooraf ? |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: rum fermenter @peet als 6kilo suiker en 5 liter melasse in een vat van 25 liter zit gaat het niet werken ! Voor een goede vergisting met bakkersgist is een SG van 1070 te adviseren. Boven 1100 is het zo goed als ... |
In forum Gist vragen |
3 jaar geleden |
|
RE: Laag rendement airstill? @glennfiddich als de omgeving temperatuur al vrij hoog is h heeft dat kleine koelspiraal en ventilator moeite om voldoende terug te koelen. Dus ontsnapt een deel als damp. Ik heb zelfde met een oude ... |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten @harrymuyres steeltjes, pitjes zoveel mogelijk verwijderen. Of gewoon klokhuizen. . Schil kun je gebruiken |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Recept neutrale graanalcohol gezocht @hannabis ik vermoed dat stookwinkel deventer , brouwmaatje Amsterdam en van der kooy jubbega het wel verkopen . |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |