Forum antwoorden aangemaakt

RE: Blijft gisten ?

@vered meet even Sg

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Partij overjarige honing te koop

@riesjaar oplossen met water en warmte. Natrium bicarbonaat toevoegen en langere tijd verwarmen ( enkele uren ) Afkoelen en vergisten . Dit kan een prima product geven.

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: Turbogist op fruitwijn?

Er is ook verschil in smaak ontwikkeling. En daarbij ook smaak ervaringen. er zijn mensen die het verschil niet proeven tussen een alcohol uit graan , fruit of uit suiker. En daarom zelfs gin maken...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

@pikketanus alsum is aanwezig . Lindebloesem niet. Op 1 na zijn het toch wel veel gebruikte kruiden. .

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Turbogist op fruitwijn?

@riesjaar een goed product / gist heeft geen actief kool nabewerking nodig . Elke nabewerking geeft residu . Ook actief kool . Het zij in zweem het zij in smaak . Ook actief kool laat smaak residu . ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@drankdier alsum , gentiaan, kruidnagel, kaneel , engelwortel, lavendel, citroen Melisse , rozenblad en een bijvoet dat klopt . Inderdaad we zitten in de alpen regio

In forum Recepten

4 jaar geleden

@pikketanus er zijn een paar andere likeurtjes waar inderdaad ook genipi inzitten. Dus zover kan ik zeggen het klopt er ligt genepi op het bord

In forum Recepten

4 jaar geleden

@kevin alchemist houd wel van whiskey en misschien doet hij poging . Het zijn op 1 na kruiden die vrij regelmatig voorkomen in diverse dranken. Met ervaring kun ver komen.

In forum Recepten

4 jaar geleden

@kevin kaneel , kruidnagel , engelwortel ,lavendel , citroenmelisse en inderdaad een soort van rozenblad . 6 van de 15 . Niet slecht

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Hoe alcohol gehalte stookwijn meten?

@ghost Het verschil tussen start SG en eind SG vermenigvuldig je me 0,13125 en je hebt het alcoholpercentage.

In forum Stookforum

4 jaar geleden

Voorbereiding op het volgende tiny filmpje . Deze Diverse kruiden worden nog aangevuld met vanille stokje ( ik gebruik geen extracten omdat deze veel minder verfijnd overkomen in destilaat ) en na de...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Een tijdelijke schouder om een beetje te leunen, een handreiking die liefde voor het stoken uitstraalt.

@poverino ik heb al enige dingen voorbereid voor jou bezoekje hier. We kunnen een mispel stook doen of we gaan een alpenkrauter liqueur maken . Ook liggen er wat mouten en granen klaar voor eventue...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom

@keije ergens heb ik hier op forum ook iets met foto's staan van rvs 304 dat zwart uitslaat in ingekankert was . 304 - koper , zuur en eventueel slechte aarding of statistisch geladen.. koper vree...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Rum van melasse basis recept

@premières op een slechte dag zakt luchtvochtigheid iets tot 70 % in een droge zomer zoals afgelopen zomer maar dan bevochtig ik het Linnen wat over vat heen ligt maar rest van tijd is 75 -78 % ....

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom

De t500 en kolom is een commercieel leuk hobby ding maar ik zou toch tientallen betere voorbeelden kunnen vinden . Kopper boiler met rvs opzet ? Beter is rvs boiler met koper opzet of vol koper. Het...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
Pagina 128 / 729