Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Maximale ketel grootte met 2" reflux kolom @keije ga je een verwarming inbouwen of aanliggende verwarming of op een plaat of wil je eau bain Marie ,? .je praat over een 2inch in diameter maar hoe hoog is kolom ? Je kunt 80 liter opwarmen me... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept als percentage van boven de 50 ,% zakt in 3 mnd naar 35 % is er toch iets mis in hoe een vat is opgeslagen. Of is voorbehandeld. Een vat sla je op in een ruimte waar een luchtvochtigheid van 75/% is e... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept @drankdier als percentage van boven de 50 ,% zakt in 3 mnd naar 35 % is er toch iets mis in hoe een vat is opges |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Gerst mouten gewoon standaard geeest op warme lucht. (Het Mouten en eesten zou eigenlijk net als toen mijn generatie begon een standaard beginsel moeten zijn. Het is niet moeilijk. ) IMG_20221127_212224548.... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Gerst mouten Net geeest nu in open zak afkoelen . Temperatuur van eesten 48 graden. IMG_20221127_212313413.jpg |
4 jaar geleden |
|
RE: blauwe alcohol kan dat kwaad? @jedimol amoniak kan door voeding komen maar ook door reactie en zuren . Ik zou hett weggooien inderdaad. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: blauwe alcohol kan dat kwaad? @jedimol een apparaat / stookketel van koper of rvs of wanneer er delen van metalen aanwezig zijn staat onder invloed van zuren .. ook rvs ketels van het goedkope RVS 304 kan oxides afgeven . Wan... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Gerst mouten Zelf mouten is even routine krijgen maar het geeft zeker voordeel. Vers verwerkt makkelijker en geeft mooiere resultaten dan voorraden die een aantal weken al op plank hebben gelegen. Daarnaast kun ... |
4 jaar geleden |
|
RE: blauwe alcohol kan dat kwaad? @jedimol als het om blauwalcohol gaat kan het de turbo gist en voeding zijn . Het kan ook dat er nog te veel zuur in ketel zat en daardoor met de koperen zadels gereageerd. Je kunt het opnieuw stoken.... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Picon Picon is een muskaatwijn ( deze worden veelal al versterkt ) waaraan een maceraat van sinaasappelschil , gentiaan en quina schors maar soms ook anijs en kaneel wordt toegevoegd . Zodra dit is " gehu... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: mais mouten @rinus55 gemoute mais heeft zwaardere smaak dan gewone mais en meel verliest ook smaak tegenover gewone korrel . En mais meel gaat snel pap / " behangplaksel " achtig worden . Verwerken is lastiger ... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Zelf Amaretto maken @rummetje ik gebruik Bittere en zoete amandelen. Vanille , kaneel , nootmuskaat ,rietsuiker ,caramel en 65 % alcohol . Extracten gebruik ik nooit . Geeft nooit de nuances die een vers product lever... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren Copy uit stookboekje over estervorming IMG_20221122_204056566.jpg |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren Copy uit stookboekje IMG_20221122_204056566.jpg |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren Copy uit stookboekje IMG_20221122_204056566.jpg |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |