Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren Nog een deel uit stookboekje. IMG_20221122_204018982.jpg |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren @kena1979 zuren helpen het binden en ontbinden van alcoholen aan andere zuren Esterificatie. Bijv Azijnzuur bind aan alcohol door aanwezig van zwavel zuur . Acetaat Tijdens vergisting onstaan diver... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Botanische bitters @alchemist ja de smaak gaat meer en meer verdwijnen. Even als honing door koken. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
4 jaar geleden |
|
RE: 3 liter kolom distilleerketel @jurre 10 liter is een goed begin . Ik heb meerdere ketels en de 10 liter komt regelmatig van zolder . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: 3 liter kolom distilleerketel @jurre aantal keren overhalen hangt niet alleen af van soort product maar ook de kwaliteit van het product en hoe het is overgehaald. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: mais mouten @drankdier in dat topic " mountain dew" wat Rumo ook aanhaalde Beschrijf ik de simpelste manier om mais te mouten. T is een vrij harde korrel dus het kan inderdaad soms wat langer duren en ook het vo... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Botanische bitters @alchemist des te langer je laat pruttelen des te meer de zoethout smaak verdwijnt. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
4 jaar geleden |
|
RE: mais mouten Voor bourbon gebruik je minimaal 51 % mais . Daarnaast kun je een diastatisch mout gebruiken . Dus een actief enzym . Dit is nodig om zetmeel ketens in stukken te knippen en om te zetten in vergistb... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi, even voorstellen als nieuw lid! @rino3-5 . Een vergisting moet je zo weinig mogelijk beroeren. Inderdaad pas Zodra gisting volledig voorbij is destileren.. |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: 3 liter kolom distilleerketel @jurre 12 liter is prima mee te werken. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: 3 liter kolom distilleerketel @jurre dan zou een alambiek van 5 of 10 liter Met kolom een prima overweging kunnen zijn . Te weinig inhoud is lastig te veranderen. Een iets te grote inhoud kun je eventueel reduceren door keram... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: 3 liter kolom distilleerketel @jurre ik heb mijn aantal ketels terug gebracht naar 7 en een glazen kolf . De ketels die ik daarvan het meest gebruik zijn de 50 liter en de 15 liter. Dan De glazen kolf van 750 ml voor test stook... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi, even voorstellen als nieuw lid! @rino3-5 een ieder weet immers dat whiskey geen suikerwater vergisting is . Maar er staat wel meer onzin op youtube. Maar ook wel zinvolle dingen. Het is alleen kwestie van inlezen en dan vind je ze ... |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi, even voorstellen als nieuw lid! @rino3-5 zoete alcohol uit suiker met wat hout geeft een zoete alcohol met hout smaak . Ik denk dat een ieder zal erkennen dat het weinig van whiskey weg heeft . Alleen hout en alcohol maakt geen whi... |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet gekookt morgen gist erop, iemand nog tips? @stookje de stop geosmine moet eerst geminimaliseerd worden . Dit stofje geeft een muffe gronderige smaak . Hierna kun je met een goede gist het vergisten . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |