Forum antwoorden aangemaakt

RE: Suikerbiet melasse destilleren

Nog een deel uit stookboekje.  IMG_20221122_204018982.jpg

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

@kena1979 zuren helpen het binden en ontbinden van alcoholen aan andere zuren Esterificatie. Bijv Azijnzuur bind aan alcohol door aanwezig van zwavel zuur . Acetaat Tijdens vergisting onstaan diver...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Botanische bitters

@alchemist ja de smaak gaat meer en meer verdwijnen. Even als honing door koken.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

4 jaar geleden
RE: 3 liter kolom distilleerketel

@jurre 10 liter is een goed begin . Ik heb meerdere ketels en de 10 liter komt regelmatig van zolder .

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@jurre aantal keren overhalen hangt niet alleen af van soort product maar ook de kwaliteit van het product en hoe het is overgehaald.

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: mais mouten

@drankdier in dat topic " mountain dew" wat Rumo ook aanhaalde Beschrijf ik de simpelste manier om mais te mouten. T is een vrij harde korrel dus het kan inderdaad soms wat langer duren en ook het vo...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Botanische bitters

@alchemist des te langer je laat pruttelen des te meer de zoethout smaak verdwijnt.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

4 jaar geleden
RE: mais mouten

Voor bourbon gebruik je minimaal 51 % mais . Daarnaast kun je een diastatisch mout gebruiken . Dus een actief enzym . Dit is nodig om zetmeel ketens in stukken te knippen en om te zetten in vergistb...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Hoi, even voorstellen als nieuw lid!

@rino3-5 . Een vergisting moet je zo weinig mogelijk beroeren. Inderdaad pas Zodra gisting volledig voorbij is destileren..

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden

@jurre 12 liter is prima mee te werken.

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@jurre dan zou een alambiek van 5 of 10 liter Met kolom een prima overweging kunnen zijn . Te weinig inhoud is lastig te veranderen. Een iets te grote inhoud kun je eventueel reduceren door keram...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@jurre ik heb mijn aantal ketels terug gebracht naar 7 en een glazen kolf . De ketels die ik daarvan het meest gebruik zijn de 50 liter en de 15 liter. Dan De glazen kolf van 750 ml voor test stook...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@rino3-5 een ieder weet immers dat whiskey geen suikerwater vergisting is . Maar er staat wel meer onzin op youtube. Maar ook wel zinvolle dingen. Het is alleen kwestie van inlezen en dan vind je ze ...

4 jaar geleden

@rino3-5 zoete alcohol uit suiker met wat hout geeft een zoete alcohol met hout smaak . Ik denk dat een ieder zal erkennen dat het weinig van whiskey weg heeft . Alleen hout en alcohol maakt geen whi...

4 jaar geleden
RE: Suikerbiet gekookt morgen gist erop, iemand nog tips?

@stookje de stop geosmine moet eerst geminimaliseerd worden . Dit stofje geeft een muffe gronderige smaak . Hierna kun je met een goede gist het vergisten .

In forum Recepten

4 jaar geleden
Pagina 130 / 729