Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mispels .

De gist opzet uit de mispel om straks voor vergisten te gebruiken is ook al aardig opgang  IMG_20221030_135131483.jpg

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden

@psycat als ze al vallen zitten alle stoffen er al in die bij narijpen versuikeren.Je moet ze uiteraard niet plukken als alles nog keihard is .

4 jaar geleden
RE: Oude appelwijn, veilig of niet?

@spouterace zo jij beschreef lijkt het mij geen probleem om er een appelbrandy van te stoken. Voor een Calvados mist de vaste stof / pulp .

In forum Stookforum

4 jaar geleden

Ze zijn hier schijnbaar wat vroeger. Meeste is zacht  IMG_20221030_113620136_HDR.jpg

4 jaar geleden
RE: Oude appelwijn, veilig of niet?

@spouterace als pitten zijn gekneusd en mee vergist kan er een verhoogde hoeveelheid ethylcarbamaat of Cyanide aanwezig zijn . Ook zou er wat methyl in kunnen zitten . Het zijn immers appels. En je p...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

Klopt je kunt ze laten liggen en afwachten maar als je de hele voorraad ineens in vriezer gooit en later ontdooid heb je ook alles vrijwel gelijk overrijp. ( Dit kun je ook met bijvoorbeeld banaan , ...

4 jaar geleden

@kees22 door ze te bevriezen en langzaam ontdooien worden ze zoet en eigenlijk sneller overrijp. Dus beetje rijping forceren zogezegd. Mispels is net als boerenkool ..de vorst moet erover ! Dat maakt...

4 jaar geleden
RE: Vergisten fruit bijna klaar

@martin74 voor een fruitstook zou de temperatuur op brug 84 tot 88 graden een continue smaak overdracht geven. Het is wel dat de smaak iets veranderd tijdens overhaal. Maar Aan eind zal er een snel ...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@martin74 als de kwaliteit van de te stoken batch goed is en je kunt temperatuur vasthouden zonder hoog oplopen zou het in een keer kunnen. Je proeft aan einde of 2e overhaal nodig is.

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@martin74 aantal jeten overhalen hangt van kwaliteit van de vergiste batch af en wat voor ketel je gebruikt. Meestal zal het 2 x zijn .

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@ndre ik heb thuis alleen de mispels verder geen andere projecten dus rustig aan . Schoonmaken kan gewoon met 2 emmertjes voor me en rustig op de bank . F1 of history channel op t.v. en bak koffie ....

4 jaar geleden
RE: Hoe correct gebruiken?

@ghost dat is al stuk beter !

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden

@martin74 als je een koozak in de ketel doet kun ne alles overstorten. Alleen inderin zit een dun grauw laagje dat gooi je niet over.

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@ndre voor deze mispel partij ga ik terug op oude werkwijze . Beetje veel werk maar zoveel meer smaak Eerst ga ik de 2/3 van de mispels schoonmaken. , Vriezen daarna ontdooien lichte kook erover . ...

4 jaar geleden
RE: wat moet in het sap om calvados te stoken

@haak weet ik dat het grap was maar ik heb soms neiging om even gal te spugen over de onzin. ( Die gast die op tafel zich vast lijmde hadden ze gewoon van tafel moeten rukken dan maar vel kwijt i.p.v...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
Pagina 137 / 729