Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Pekmez experiment Op eilanden rond Turkije en ook in Albanië wordt er drank gemaakt uit pekmez het wordt verkocht als raki maar ook wel als arak . Het is in sommige oosterse winkels ook wel te koop. Pekmez op zich is... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Eau-de-Vie en Calvados @heikos calvados word officieel op charantaise gestookt . Waar de drank opnoeuw wordt overgehaald over de volledige wijn met pulp . Even als cognac. Voor een echte calvados of volle cognac / brandew... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Drie op een rij (proef opstelling) @bewust dat hangt ervan af wat je wil gaan destilleren hoe je gaat beladen. Wil je meer stations ga je naar primair ketel komt een volledig wijn / vergist beslag . Secondaire zou lowwine zijn . Ee... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Drie op een rij (proef opstelling) @kees22 droogkoken ? Als je weet wat je erin hebt kun je volume per pergentage weten wat opvang is . van te voren weet je wat mogelijk verloop is op ketel .kom je te kort zou je wat water , sap of a... |
4 jaar geleden |
|
RE: Drie op een rij (proef opstelling) En deze gebruik ik vaker. IMG-20220113-WA0001.jpg |
4 jaar geleden |
|
RE: Drie op een rij (proef opstelling) Hier had ik de thermometer vervangen door buisje in mini alquitara. Even snel een mini stookje . IMG-20210217-WA0000.jpg |
4 jaar geleden |
|
RE: Drie op een rij (proef opstelling) @bewust het is een prima idee. Wel de vraag hoe 2 vanbinnen is ingerichte. Je zou ook een terugloop op secondaire naar primaire kunnen doen waardoor je een deel van lowwine kun terug voeren en daarme... |
4 jaar geleden |
|
RE: Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen @richardsw bij 78'3 graden komt de alcoldamp vrij maar deze moet voldoende kunnen stijgen op ook de brug over te kunnen. Als temp laag daar iets lager ligt dan zal het teruh condenseren en in ketel bl... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen @richardsw jou temperatuur regelen is vloeistof temperatuur dan ligt temperatuur drempel boven in /brug lager vandaar dat bij 80gr niets overkomt. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Weer een nieuwe @arjan-van-d een vat hoeft niet perse gebrand. Je kunt ze ook gebrand kopen . Maar het is maar net wat voor smaak je beoogd. Als je een vat tot sherry vat wil maken voor whiskey kun je ookaar deels... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan mouten en gelijk maischen. @stephan als het droog is kun je het meteen inzetten. Ook ongeeest groenmout kun je direct inzetten. . Groen mout kun je zeker ook voor jenever gebruiken. Nee onvoorstelbaar is het niet . Je kunt er... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan mouten en gelijk maischen. @stephan ne kunt mout uitspreiden en onder regelmatig omschepem met föhn eroverheen blazend drogen . Kan al bin 20 graden voor groenmout. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan mouten en gelijk maischen. @alchemist het zijn niet de worteltjes maar de kiem / spruit die als een klein sabeltje uit de korrel moet steken . OngeeGroenmout heeft hoger diastatisch vermogen dan geeest mout. Groenmout geeft... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Oude appelwijn, veilig of niet? @spouterace calvados stook je ook op een andere wijze en ketel type. Een charantaise geeft juist dat extraatje in smaak wat calvados ook calvados maakt . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mispels . @alchemist lauw water, rijpe gewassen mispels , rauwe ongepasteuriseerde honing , sap van citroen ( geen citroenzuur! ) , Aminozuur ( poeder). Zeker is dit ook toepasbaar op andere te vergisten prod... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |