Forum antwoorden aangemaakt

RE: Een Pdf over kwaliteit van de thuiswerkers

@drankdier uv licht werkt alleen als er geen glas tussen zit . Dus rechtstreeks aan de drank . Maar werkt heel langzaam duurt weken voor een kleine hoeveelheid is afgebroken. Ook al blijft er een ...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

@concha of er is te veel verdampt tijden macereren ( te lang ,te warm ) of er zat heel veel in de vruchten. Ja je had beter niet zoveel water kunnen bij voegen. Als je het gehele Maceraat in ketel h...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

@concha met het bodemroostertje erin zal het niet aanbranden.

In forum Recepten

4 jaar geleden

@drankdier amandel is een noot geen pit. Ik heb een paar verschillende recepten. Amaretto en "disarrono. " Echte Amaretto bestaat uitsluitend uit amandel noten bittere bruine en de zoete witte amand...

4 jaar geleden

@axelf Surrogate alcohol is o.a . de alcohol uit suiker verkregen. De elementen zijn o.a. ; Koper Methanol Cadmium Lood Ethylcarbamaat Di-n- butuftalaat AceethalAldehyde /ethanal Mangaan Nikkel Alum...

4 jaar geleden

@drankdier er zijn indrdaad veel verontreinigingen mogelijk . Valt nog mee wat volgens de tabel in nederlandse samples was gevonden , mangaan , azijnzuur en koper . En dat zijn ook nog eenvoudig ...

4 jaar geleden
RE: Mecenaatgin botanicals

@drankdier zowiezo zijn er een aantal dagen van oxideren nodig voordat alle smaken naar voren komen . En tijd van rijpen . 24 uur os niet lang genoeg voor een drank om op smaak te komen.

In forum Stooktips

4 jaar geleden
Een Pdf over kwaliteit van de thuiswerkers

een leuk pdf over de kwaliteit van de thuis gestookte drank. (De Nederlandse uitslag verbaasd mij niet als ik om me heen kijk.)  Quality_of_illegally_and_informally_prod.pdf

4 jaar geleden

@drankdier klopt . Als je etherische oliën e.d. over wil laten komen zal de temperatuur hoger moeten zitten op de brug dan de 80 graden. Destileren is beheer van damp / vluchtigheids temperaturen. ...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@drankdier een brug temperatuur bij het destileren van puur alcohol moet zo dicht mogelijk bij de 78,3 geaden blijven . Maar bij die temperatuur komen weinig andere stoffen mee. . Veel olien zijn zwaa...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@drankdier te weinig smaak kan ook komen uit verkeerde receptuur of gebruik van producten uit een kruidenwinkel of supermarkt wat al lang verpakt is maar nog niet overdatum of gewoon een te voordelig ...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@drankdier met een lang maseraat krijg je de " muffe " smaak. Met kort hoog zal " afhankelijk van kruiden " citrus en anijs achtige kruiden overhand krijgen. Wanneer je een traditionele smaak gin wil...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@drankdier aroma onttrekken kun je op alcohol , op warmte , op water , op damp , persen , percoleren , met zuren of combinaties . Oplosbaarheid van stoffen zijn voor verschillende producten anders ....

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Stoken met de CV

@haak met cv stoken kun je het beste met zone kleppen werken dan kun je met aparte thermostaat apart de ketel aansturen. Je zal wel een ketel moeten hebben die 88-90 graden water levert .

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Pruimen

@pigion zet gistton op een krukje op zoiets . Als hij op koude vloer staat krijg je temperatuur verschil onder en boven . De ' kou trekt op " Dat heeft invloed op gisting. Gist moet zoveel mogelijk o...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
Pagina 151 / 729