Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Volgende whisky stookwijn maken @kimikuklinsky zo vers mogelijk en meer ppm in jou mout . 50-55 ppm. Beste is gewoon zelf mout maken en roken en meteen na schroten beslag maken . rook mout + deel zuurmout gebruiken . Maischen 45 ,... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe kalk te verwijdren? T500 is van laagwaardig rvs 304 . Niet de 316 of koper. Dan is inderdaad beter om met schoonmaak azijn te ontkalken. Zoutzuur zal 304 aantasten. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe kalk te verwijdren? @josbos zuurbestendigheid hangt af van edelheid van het metaal. Je spoelt met zoutzuur en je ziet na korte tijd dat het koper weer blank is .dan spoelen.. Gebruik p.b.m . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe kalk te verwijdren? @josbos 10 % werkt maar 35 % is wat ik gebruik in dergelijke gevallen. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe kalk te verwijdren? @josbos gewoon zoutzuur. En dan spoelen met loog. En daarna met helder water. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting snel gestopt @rumolist ja er staat vaak van allem en ach er is ook veel geschreeuw en er zijn veel onzin en spookverhalen op forums en internet over dunder. Geblaat over stinkende muck en dunderpits en de een nog ... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Zomer 20.22 @pikketanus het is niet mijn trukje .elke stoker met een beetje oude kennis gebruikt dit wel in bepaalde gevallen om of hoger ofwat lager extra " reflux " / koeling te krijgen. Oude potstill stokers ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting snel gestopt @rumolist 5 uur en slechts 1 liter is zeer traag. . bruin uitgeslagen drank die overkomt is zowiezo fout. . stook je op koper kan het wellicht te zuur zijn. Ja als een beslag is uitgegist is het het b... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Zomer 20.22 Dompel koeler op ebay.de of .it Je kunt ook kijken voor een warmte wisselaar bij de schroot handel voor paar euro en een ventilator van de action ervoor zetten . |
4 jaar geleden |
|
RE: Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel Je hoeft niet elke keer zuur te gebruiken om schoon te maken . Gewoon vaatwasmachine reiniger en heet water. . |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel @jac gentiaan , hop en gember zijn zeer lastig wegte krijgen . Natrium hydroxide door roeren en daarna ph altijd terug brengen naar waarde 7 of lager. . Daarna met meeste kolom ketels wel zuiver te kr... |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Zomer 20.22 @psycat ja zowel onder als boven. Dan hou je ook makkelijk zelfde niveau . En werkt bet als 1 vat . |
4 jaar geleden |
|
RE: Zomer 20.22 @psycat beide vaten verbinden met boven en onder een buis . In ene vat instomen en andere uitstromen. |
4 jaar geleden |
|
RE: Zo simpel is vodka beslag . @strauss ik heb in eerste instantie de aardappelen in een pan gezet met water zodat de aardappels ongeveer 5 cm onder water staan. Nadat de aardappelen kapot gekookt waren had ik 40 liter substantie l... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Aangenaam! Welkom Ed . Veel plezier op dit leerzame forum . @alchemist dank voor compliment ! |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |