Forum antwoorden aangemaakt

RE: Air still en t500

@baukrrhh, je bedoel dan een andere gist, toch 😆

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Air still en t500

@profiteur, Het valt mij iedere keer weer op dat als stokers niet tevreden zijn over het eindproduct, dat ze dan de laatste handeling de schuld geven. En meestal komt dan het zelfde advies (nu ook wee...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Melasse zuiveren

@robbert, en hoeveel kg heb je dan nodig voor 25 liter?

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@robbert kun je eens precies vertellen hoe je de sugarcane verwerkt. Tot aan de gistemmer zou voldoende zijn. Mijn vrouw heeft suikerriet in haar tuin, maar ze vindt het maar onkruid.

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@stefanjo, ik giet voorzichtig af.

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Witte wijndruiven concentraat ervaringen mogen hier

@robbert, ik heb een paar potten waar ik niet tevreden over was weg gezet, die zal ik weer eens opzoeken misschien is de smaakt nu beter.

In forum Spirits

5 jaar geleden

@gmp, ik heb misschien gemist dat je je voorstelde, maar als nog welkom. Melasse wassen doe ik als volgt: 1 deel melasse, 2 delen water dit hou ik al roerend ruim 20 minuten op 85 graden. De andere d...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@robbert, 1 jaar het hout er in gelaten, bij mij wordt het dan bitter. Hoeveel hout had je in de fles gedaan, en hoeveel was het alcohol percentage?

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Whiskey filteren

@chriswisky, reukloos wc-papier, ik kom wel eens anders tegen 🤭

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Hulp met ruwe stook T500

@ppeterke hellemaal met je eens. Maar smaak blijft toch iets persoonlijk jij bepaal of je iets reuk of proef wat jij niet lekker vindt of gewoon storend is. Omdat te veranderen kan je beter bij de bas...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@stookforum. Precies Jan, rode wijn - schil en pitjes, rosé-alleen pitjes, witte wijn -alles er zo snel mogelijk uit. Witte wijn kan van rode of groene druiven gemaakt zijn rode wijn alleen van rode d...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Climax, Tim Smith

@jeroen1981vb, is de naam Climax beschermd als dat niet zo is (en dat denk ik) dan kan iedereen het op een fles zetten met wat voor drankje dan ook. Ik vind die Moonshine drankjes niet zo bijzonder in...

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Hoi!

@betty-gaat-brouwen. Welkom Betty, we hebben al een hoop noordelingen dus een zuiderling kan er nog wel bij. Verstandig dat je rustig op gaat bouwen dan zorg je voor een goede basis. Bestoken met vrag...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Whiskey filteren

@alchemist, begin je mijn probleem te begrijpen 😓 Volgens mij los je dit alleen op door heel veel ervaring op te doen en goed bij te houden wat je gedaan heb.

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling

@robbert, dat "kunstmatig "verouderen wordt al heel veel toegepast, is het je wel eens opgevallen dat er bij commerciële whisky's bijna geen jaartal meer op de fles staat.

In forum Stooktips

5 jaar geleden
Pagina 100 / 146