Forum antwoorden aangemaakt

RE: Hulp met ruwe stook T500

@joery, ik heb die ervaring niet met het EZ-filtersysteem. Ik schroef het in elkaar en het werkt. Ik verdun naar 40% filter dit en stook het nog een keer. De fabrikant zou wel willen dat je iedere kee...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Whiskey filteren

@alchemist, ik weet niet of ik het goed gelezen(of te snel) maar het filteren door de houtskool wordt dan voor het lageren gedaan. Dus als de drank(nog geen Whisky he) nog heldere is. Na het lageren w...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Hulp met ruwe stook T500

@joery, ik weet niet wat er moeilijk is aan het EZ-filtersysteem. Je zet het in elkaar gooi er alcohol van 55% in en klaar. Je kan er 25 liter alcohol mee filteren, maar mijn alcohol is al redelijk s...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

@kena1979, gewoon zoals gebruikelijk is bij mout. In een vloeistof verwarmen tot een bepaalde temperatuur voor een bepaalde tijd, eventueel in stappen. Voor dit doeleinde hou ik 1 uur op 67 graden aan...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Suikerriet Melasse uit de Caraïben

@bewust 😉

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Suikerriet Melasse uit de Caraïben

@mayom, ik ben wel benieuwt naar jullie rum recept of is het een likeur? (want delen van ervaringen dat is wat wij doen op dit forum). En waarom wil je speciaal melasse uit de Caraïben? En waarom gebr...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden

@kena1979, normaal vindt de filmpjes van Georges wel leuk, maar deze is wat onduidelijk met wat jij er uit wil halen. Zoals ik al eerder schreef zoek eens op dit forum. Bijvoorbeeld:

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Calvados vragen

@haak, er is geen percentage dat voor iedereen en alles goed is. Er zijn distilleerderijen die zich onderscheiden door een bepaalde percentage aan te houden, maar het kan ook een economische reden heb...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@kena1979, ik kan uit je antwoord niet halen of je alleen de RVS en koper vulling uit je kolom haal en voor de rest niets aan je koeling doet.

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Calvados vragen

@haak, met welk alcohol percentage je de drank op hout(of vruchten) laat rijpen is aan jou. Bij verschillende percentages komen meer of andere smaken vrij. De laatste tijd heb ik een aantal maal op dr...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@kena1979, ik weet niet wat jij onder potstill stoken verstaat, maar als je enkel de vulling uit je reflux kolom haal is het nog geen potstill. Je zal dan ook de koeling aan moeten passen. Ook stook j...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept

Ik moet nu alleen nog op zoek naar de rest van de recepten 😆 En dan vooral verhouding gewicht kruiden en alcohol.

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept

Ik heb mijn kruiden binnen, en het ruik nu al lekker laat staan als er dadelijk alcohol bij zit 🤗 . Bedank Hilly  Kruiden.jpg

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Gisting start niet

@sven-2, met 3,5 liter melasse kom je op ongeveer 2,5kg suiker. En 5kg suiker totaal zou genoeg moeten zijn. Het toevoegen van suiker aan een lopende vergisting wordt wel gedaan in sommige recepten, m...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: op zoek naar kolom 5L

@leen-t, maar wel een mooie ketel 👍

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
Pagina 101 / 146