Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Alcohol uit Desem starter Neem gewoon een recept met bakkersgist, daar staan er veel van hier op het forum. |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Alcohol uit Desem starter @stokerstanley, ja hoor gaat prima. Kijk maar in het topic zelf gist maken: Het lijk heel erg op elkaar, of je nu brood maak of drank de gist is haast het zelfde. Ik heb laatst brood gebakken met wat... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Framboos/zomerfruit marceren. Van frambozen kan je heel goed alcohol of een drankje maken, dat blijkt ook wel in een heel groot topic hier over: |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen, hier Hans @enekesmadar. Welkom Hans, je hoef niet zolang te wachten hoor. Alles waar suiker in zit of wat om te zetten is naar suiker kan je gebruiken. Probeer eerst maar eens te bedenken welke drankje en hoeve... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Klaren d.m.v EZ Filter system koolstof @robbert, ik kon het niet laten, maar ik heb toch eens aan mijn actieve kool filter(EZ) gelikt. 😛 En eigenlijk proef ik niets, ik kreeg alleen een droge bek. Ik had er al 2x een wodka door lat... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Klaren d.m.v EZ Filter system koolstof @brusstokertje, simpel, alcohol onder de 55%, in de emmer gooien en de andere dag is het klaar. Je kan met 1 koolstof filter ongeveer 25 liter alcohol filteren. Maar mijn alcohol is niet echt vies ofz... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Klaren d.m.v EZ Filter system koolstof @brusstokertje Ik gebruik het EZ filter systeem ook voor de wodka. En ik ben er dik te vrede over, werkt goed en geen geknoei. |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Alquitara 1L gekocht. Beste koop 🤗 @de-stroper, ik zou de ketel in de kluis zetten, hij is prachtig. |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Klaren d.m.v EZ Filter system koolstof @brusstokertje, was een beetje plagen hoor 😉 Probeer anders eerst een goede basis stookwijn te maken, en die een keer of drie te stoken. Maar smaakloos zal het nooit worden ook water heeft een... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Klaren d.m.v EZ Filter system koolstof Niet aan te raden, boven de 55% blijven de ongewenste stoffen liever aan de alcohol kleven en niet aan de kool. Je zou de alcohol kunnen filteren en dan nog eens stoken. Maar wat zonde om er een smaak... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: verdampen 2e stook @japisan, als je met de T500 boiler en de reflux kolom 25 stookwijn stook, dan heb je al snel 4 a 5 liter van 94% alcohol. Ik ben dus benieuwd hoe jij aan 15 liter van 75 a 80% komt. |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gisting start niet De verhouding van je grondstoffen is ook afhankelijk van je recept, wat wil jij proeven. Ik gebruik melasse en suiker omdat de melasse een sterke smaak heeft, en die moet niet gaan overheersen. Maar d... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gisting start niet @bassien, suiker is niet zozeer de voeding maar meer het karwei wat de gist moet klaren. De voeding is bijvoorbeeld DAP, marmite of gewoon mout. Dus meer suiker betekend meer werk en meer afvalstoffen... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Muesli ''Whisky" Het boven staand recept is prima, daar kan je een heel lekker drankje mee maken. Maar het kan ook anders. Het gebruik maken van ingrediënten die voor de consument helemaal af zijn heeft ook zijn keer... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: poging 2 ( wat is dit leuk, wat is dit leuk. ) Bier distilleren geef bijna altijd een wat bittere smaak, en dat is de hop. Maar probeer ook eens om 2 maal te distilleren. Dus de eerste keer alles er uit distilleren en dan de tweede maal je cuts ma... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |