Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gezocht : Eau de Vie recepten

@robbert dank je, mijn antwoord was wat kort door de bocht. Was eigenlijk alleen voor de LOL 😉

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Kristalsuiker vs druivensuiker

@robbert,als je de suiker niet inverteer(is dextrose) waarom doe je er dan standaard citroenzuur in. Moet je niet kijken wat de PH waarde is?

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Gezocht : Eau de Vie recepten

@nathan2020, als je iets vergist wat dan ook zal je altijd alcohol over houden(hoeveel dan ook). Anders is het weken in plaats van vergisten.

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Hollandsche CCVM ketel

@rvdh, van 1070 naar 1020 zou ik zeggen dat je 6.7% heb of niet 🤔

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: Whiskey distilleren

@odevie, ik zou voor zo grof mogelijk gaan. Dus de korrel of het nu graan of mout is (licht) schroten. Ik heb alles geprobeerd aardappelmeel maismeel en geloof me die dikke drap verwerken is een hell ...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Nieuwe hobby

@opdedriewieler, welkom Rick. Met jouw achtergrond zal het stoken en bouwen wel goed komen. Een ketel RVS of koper...Ja, de een zweer bij koper de ander vindt RVS wel makkelijk. Er is ook een verschil...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Eikenvat 1L met folie zak

@rvdh het liefst vol, dan droog het lege gedeelte niet uit. Je kan dan wel het vat constant draaien zodat alles nat blijft, maar het oxideren en verdampen gaat ook sneller bij een half vol vat. Maar ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@ton.Klopt Ton, hoe kleiner hoe sneller. De verhouding hout oppervlakte en inhoud is dan klein, dus meer drank heeft contact met het hout. Ik gebruik de 3 liter, maar dan moet echt oppassen, maar na e...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: PX en andere eiken vaten

@rotterdamsche-onrust-stokers, zou je ook kleine vaten kunnen leveren, 3, 5 of 10 liter? Dan kom je meer in de buurt van de hobby stokers zoals wij(ik).

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden

@mccorner, dat kan wel wezen maar als je eerst bericht het aanprijzen van een product is, lijkt het wel heel veel op reclame/spam. Dat de schrijver uit naam van een groep schrijft maak het er ook niet...

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden

@ton. Ik koop mijn vaatjes bij TAS en dan zijn ze nieuw en geven dan snel teveel smaak af. Daarom gooi ik er eerst 3 maanden een andere drank in. Dat kan zijn een goedkope sherry, port of een pak hele...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

Probeer eens marktplaats, dat is daar voor bedoeld.

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden
RE: Hoi allemaal

@notna. Een gewone gistemmer van 30 liter is echt heel makkelijk. Niet alleen kom je er makkelijk in om schoon te maken, maar een kraantje is ook heel makkelijk. Giet jij maar eens een gistfles van 2...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Alcohol uit Desem starter

@catnip, het hergebruiken van gist doe ik niet meer. Daar zit te veel vervuiling en afvalstoffen in. Je kan de gist wel eerst "wassen" maar dat is eigenlijk zonde van je tijd, want je heb zo weer gist...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Alcohol uit Desem starter

@sjonnie, ja maar dan in plaats van bakkersgist de desemstarter.

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
Pagina 104 / 146