Forum antwoorden aangemaakt

RE: Eerste keer

@berrylaemers temperatuur is afhankelijk van soort gist. Maar ga ervanuit dat 99 van de honderd gisten zich het best gedraagt op gemiddelde van 23 gr. Min 15 en max 31! Ook tijd van vergisten is afha...

In forum Mijn installatie

3 jaar geleden
RE: We hebben een alcohol tester en net een PH tester besteld

@rinus55 die kun je ook gebruiken.

In forum Het Café (praathuis)

3 jaar geleden

@rino3-5 t is handig als je beiden hebt. Modern Digitaal laat je wel eens in de steek net als je het nodig hebt.

3 jaar geleden
RE: Oude recepturen

@theresa @kena1979 ik heb inderdaad veel oude boeken en te veel recepten om op te noemen uit de oude doos. Wat zoek je ? Uit welke streek? Mediterraans, Balkan , Russisch, oosters , Arabisch , ...

In forum Stooktips

3 jaar geleden

@rino3-5 ik gebruik de laatste 20 jaar of zo voor ph als ik exact wil meten een digitale. Wanneer ik een standaard normaal simpel beslag maak zoals voor een whiskey weet ik door de jaren heen waar h...

3 jaar geleden
RE: Gestarte gisting lijkt te stagneren

@rdirk een grote fout die mensen vaak maken is het denken dat het waterslot een indicator is waaraan je kunt zien de vordering van de gisting . Dit is absoluut een valkuil . Heel vaak zal bij begin vo...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Gestarte gisting lijkt te stagneren

@rdirk hoe heb je geconstateerd dat het stil staat ?? Meestal begint het heftiger en dan veranderd het gisten . Dat komt door overgang van earobe naar anearobe Stadium stadium. Het kan wezen dat de v...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: gisting komt niet op gang

@maart229 de gisting is dan al een wwek aan de gang . Daarom kun je beter niet al te veel beroering erin brengen Nu gist toevoegen zal het nieuwe gist voeden op oude. Je kunt beter 5 a 7 gr DAP er...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: gisting komt niet op gang

Natte bakkers gist moet je 2x de hoeveelheid gebruiken tegenover de droge. . Dus minimaal 140 gr. Je zal dis zowiezo een trage start hebben . Weet je zeker dat er nog geen gisting hebt ? Hoe heb je...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Alcohol terugwinnen van olie extract

Een ketel waarbij de damp of alcohol niet in direct contact komt met warmte bron met een goede flow is bruikbaar. Immers een ketel in bedrijf heeft meteen al wanneer damp vrijkomt een hoog percenta...

In forum Stooktips

3 jaar geleden
RE: Gerst mouten

Misschien leuk voor beginners om even te bekijken Zelf mouten is niet moeilijk en verse mout geeft altijd het beste resultaat. Geen kneierij met oud roggebrood wat alleen drank maakt dat je maag do...

3 jaar geleden
RE: Blauwkleurig eindresultaat

@rdirk het kan komen door teveel gistvoeding of voedings Zouten Maar kan ook komen van een te zuur destilaat wanneer je met een koperen helm / kolom of koeler stookt .

In forum Spirits

3 jaar geleden
RE: Witte koolblad

@rudy68 ziet er prima uit . Nu ook de harde korts bovenop eraf halen en hierna met zelfde vochtige hoeveelheid meel aanvulen.

In forum Gist vragen

3 jaar geleden

@rvdh je lunt het vocht inderdaad voor andre doeleinde gebruiken bij andere fermentaties .. Ook bij brood of taart mogelijk te gebruiken

In forum Gist vragen

3 jaar geleden

@rvdh je zpu hèt nu kunnen mengen met bloem en iets water.

In forum Gist vragen

3 jaar geleden
Pagina 119 / 729