Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari. @kevin leuk dat je er toch een thuis project van hebt gemaakt. Bij mij staat het product van die dag ook op Amerikaanse eiken . We kunnen inderdaad dan leuk vergelijken. Misschien wel op de volgende w... |
In forum Het Café (praathuis) |
3 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo zoals Theresa al aangaf maak van rietsuiker Karamel . Stuk bakpapier in koekenpan en daarop de suiker laten smelten en donker bruin worden . Een klein beetje is als voldoende om snel kleuring ... |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @brandt-r ik heb zelf een gaschromatograaf ik gebruik het apparaat zelden . Ik heb hem wel aangeboden hier voor 4750 maar er zijn weinig die dat soort apparatuur thuis hebben inderdaad. Je kunt simpe... |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat Gebruik je gedroogd , fruit , hard fruit , zacht fruit met veel sap ? De hoeveelheid fruit vocht zal invloed hebben op percentage.. Na macereren centrifugeren of persen kun je met volume vermeerder... |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari. Het is voorbij. Gistermorgen om 10u15 begon voor Peter en mijzelf de workshop dag. Alles was voorbereid. Ik had mijn ketel beslag / mash mee , een fles met eerste stook , een ketel en wat aanverwan... |
3 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist de whiskey / whisky/ levenswater gaat verder terug dan de geschiedenis die we kennen van de britse eilanden . Dus ook san de treftarig . De aanname van geen rijping op hout en ook het niet ... |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: M n aller eerste keer suiker wash destilleren, @kevin als je 50 liter stookwijn hebt van 10 % . Je ketel heeft gemiddeld 80 % uitstroom zou je 6,25 l kunnen opvangen . Dat zou willen zeggen dat bij 5,6 liter zit je rond 90 % van totaal. Reken w... |
3 jaar geleden |
|
RE: M n aller eerste keer suiker wash destilleren, @rino3-5 de hoeveelheid voorloop verschilt van drank tot drank , stookwijn en natuurlijk ook de kwaliteit . er is geen vast gegeven in milliliters en ook geen percentage . In de eerste overhaal doe j... |
3 jaar geleden |
|
RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari. @rinus55 een oude koperen kruik . Die heb in op draaibank afgedraaid op lengte en van binnen uitgedraaid om een mooie gladde iets dunnere wand te krijgen. Die was nogal te dik namelijk |
3 jaar geleden |
|
RE: hoe maak ik best Gin @daniel even de hoeveelheid kruiden omreken naar jou inhoud. + 15 % Dan kun je zelfde recept gebruiken. . Je zal wat zwaarder in kruiden moeten beladen omdat t500 minder sterk is in smaak overdracht... |
In forum Stel je even voor... |
3 jaar geleden |
|
RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari. 1,5 uurtje dan is dit ook klaar IMG_20230122_143714151.jpg |
3 jaar geleden |
|
RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari. Weer kleine voorbereiding. Een eerst overhaal van whiskey beslag die op " workshopje " kan worden afgewerkt. IMG_20230122_132537641.jpg |
3 jaar geleden |
|
RE: Nieuw hier @noobstoker hangt af van wat voor whiskey je wil maken. Als je alcohol maakt met een kolom en daar een Essence door roert dan heb je inderdaad iets wat voor een whiskey kan doorgaan. ( Is wel beter... |
In forum Stel je even voor... |
3 jaar geleden |
|
RE: Opruiming 10/15l koperen daalderop ketel @murmillo dus geen koper meer ? je gaat Stoppen met whiskey, bourbon , Calvados en cognac achtige dranken ? |
In forum Vraag en aanbod |
3 jaar geleden |
|
RE: Stoken met t500 @noobstoker voor een goede alcohol moet je ten alle tijden 2x de stookwijn overhalen. . Bij finale overhaal verwijder je voor en naloop. Hierna indien de smaak , geur en helderheid goed is kun je deze... |
In forum Stooktips |
3 jaar geleden |