Forum antwoorden aangemaakt

RE: Voorbereiding voor kleine workshop in januari.

Voorbereiding.b  IMG_20221221_142938425.jpg

In forum Het Café (praathuis)

3 jaar geleden
RE: Chemische geur in apricot destillaat

@moonshiner79 duur wel ongeveer 3 weken dan moet het weg zijn . . Maar wel nog een paar x tussendoor overgieten.

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Chemische geur in apricot destillaat

@moonshiner79 ala het een sulfiet geur is dan us het beste om de drank meerdere keren over te gieten . Als je suiker hebt toegevoegd zal de sulfiet uitelkaar vallen door de suikers en aldehyde en verd...

In forum Stookforum

3 jaar geleden

@rino3-5 ik heb je een pb gestuurd.

3 jaar geleden

@theresa er kunnen nog mensen bij theresa . Ik hou ruim rekening met beslag. Ik heb nu een mix van 5% zuurmout 30% rogge 37 % gemout gerst geeest op 42 graden 8 % een choclat vorm geeest. 20% heb i...

3 jaar geleden
RE: Rijpen, hoe lang, en hoe?

@riesjaar tijd van rijpen hangt af van diverse factoren. Alcohol sterkte Type drank Type van opslag vat / fles /container Plaats van opslag / licht /donker /luchtvochtigheid /temperatuur Zuurtegraad...

3 jaar geleden

@theresa ja er is nog plaats voor enkelen deelnemers. Bedankt voor het aanbod maar de ketel van jou is te groot om door de deur te krijgen en neemt te veel tijd om te installeren. ( Transport is ook ...

3 jaar geleden

@stookje gewoon met een kleine groep is de bedoeling wat maischen met elkaar en een stookje doen van de simpelste drank voor beginners. Een whiskey.

3 jaar geleden
RE: Bier stoken

@bazz verstandig. Proost

In forum Stooktips

3 jaar geleden

@grensjager2 ik heb wat rogge voor jou klaarstaan . Op de dag ook beetje maischen

3 jaar geleden
RE: Bier stoken

@bazz te veel hop. Dit krijgt een overheersende smaak. Hop smaak kun je deels kwijtraken met natrium hydroxide maar dat breekt ook andere smaken af. Bier moet je drinken en als het niet drinkbaar mee...

In forum Stooktips

3 jaar geleden

Zakje klaar om binnenkort even te maischen.  IMG_20221218_175451753.jpg

3 jaar geleden
Voorbereiding voor kleine workshop in januari.

Vandaag wat voorbereiding gedaan voor klein schalig workshopje in begin van nieuwe jaar . Wat mout en graan even door de molen halen vandaag Ik had al wat zitten eeste en daarbij wat mout gerookt ,...

3 jaar geleden
RE: Glycerine

@brandt-r zie filmpje alquitara door 90 % Met glycerine kun je verdamping van vloeistof vertragen waardoor alcohol sneller vrij komt . Dus percentage omhoog gaat

3 jaar geleden
RE: Smaakverlies bij fijnstook?

@riesjaar haal bij een tuincentrum wat lava stenen. Deze goed uitkoken en vul daarmee de ketel. Dan de drank erin . Je zal zien dat ook wanneer je de stenen oo temperatuur hebt met de drank dat je e...

In forum Stooktips

3 jaar geleden
Pagina 123 / 729