Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: rum mash zakte In @peet ik kan van afstand niet goed zien wat er nog mis is . Beetje vreemd. Inderdaad voeg wat suiker toe. |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Op bezoek bij : - x - wederom een op bezoek bij . " Een gegemberde dag " Vorig jaar werd door mede forumlid grensjager2 mij gevraagd of ik hem een beetje op weg wilde helpen met het bouwen van een stookketel en beginsele... |
4 jaar geleden |
|
RE: Eigen maaksel en vervolg projectje @Diederick het is jammer dat de Amerikaanse beschrijving en gebruik van thumper zo beperkt is . En dat terwijl de secondaire en troisième vaten juist zoveel meer kunnen maar ook afhankelijk van inric... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo die molens im Schiedam draaien ook voor de beste en meest natuurlijke jonge jenever fabrikant . Daarnaast ook de meest authentieke jenever . ketel 1 . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo ah het was meer de geur van licht schimmelend volkoren brood . Als het goed is krijg je volle warme bourbon met wat zoet en zuur suggestie in smaak. Mais is soms wat lastiger in kiemen. De po... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: klaren voor distilleren? @diederrick ajs de drank uitgegist is ligt er een grauw laagje opbodem van ton . Als je alles overhevelt met achterlaten van dat grauwe laagje ( dode gist) dan kun je het gewoon afstoken. |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: klaren voor distilleren? @diederrick als het suiker gehalte laag genoeg is zodat de suikers niet karameliseren in ketel kun je met een goede ketel zeker troebele " Stookwijnen" destilleren. Sg 1010 of lager mag geen probleem... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Eerste keer fruit vergisten @martin74 je moet niet uitgaan van die bubbels in waterslot . Dat is niet een goede indicatie. . Als er voldoende co2 in ton is gaat een vlam uit als je die aan oppervlakte houd dan is er gewoon... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: rum mash zakte In @peet er is dus waarschijnlijk iets in basis fout gegaan waardoor gisting niet volledig verloopt . Ik zou zeggen, Als je een schoon vat hebt staan . Deze goed spoelen alles overhevelen daarin met ac... |
4 jaar geleden |
|
RE: Turbo carbon clean gelijk met vergisting of erna? @geert69 ik maak meestal mijn eigen gist passend op het te vergisten product . Commerciële goede gisten waarbij je probleemloos en nihil aan vervelende bijproducten hebt zijn o.a. bakkersgist , reds... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Turbo carbon clean gelijk met vergisting of erna? @stookje helemaal juist ! Turbo clear , turbo carbon ? Als je een goed product gebruikt hoef je geen correcte middel als deze te gebruiken . |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic @brandt-r een vat wordt vaak in huiskamer gezet omdat het leuk staat maar dan hou je geen drank en vat over . Oudere Huizen met kelders zijn ideaal. En als je een kruipruimte hebt die niet een modder... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo zweetvoeten geur is meestal een carbon zuur boterzuur probleempje met de omschrijving. Een schimmel of misschien bacillis subtilis infectie. ( Granen en mais dat niet goed schoon is door en ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic @rummy-dummy hangt af van kwaliteit vat en hoe het is voorbereid . Het zogenaamde angel en devil share is afhankelijk van dikte rn ook wijze van opslag Als je vat opslag goed is betreft temperatuur e... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept @harrymuyres als je door stookt betekent dat je inmiddels in je stooknat alle smaken staat te verbranden.. Alcoholmeter is meestal geijkt op 15 of 20 graden. Is temperatuur dus hoger of lager dan wij... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |