Forum antwoorden aangemaakt

RE: Het kleine vaatjes topic

@lemmy hout in oude recepten is even zo belangrijk als bij moderne traditioneel gemaakte dranken als whiskey, brandy , cognac,wijnen enz. Hout keuze en voorbereiding is belangrijk evenals is het nieuw...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Rum van melasse basis recept

@harrymuyres nee je kunt de 2e stook gelijk erna doen . ( Wel ketel en kolom even tussen overhalen spoelen)

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres probeer wanneer je eind naderen gaat , dan zal temperatuur oplopen, niet boven 94 te komen.!

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres bij elke vergisting wordt methyl gevormd. Bij mellasse, suiker , granen , mouten , knollen is aanwezigheid eigenlijk verwaarloosbaar . En verder geen probleem. Bij hard schillig fruit i...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres sg van melasse vergisting zou 1005 heel goed zijn . Temperatuur op de meter bovenin voor zo schoon / natural mogelijk alcohol moet omdat hij nog net voor bovenste punt zit ( het drempelt...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@drankdier ik heb deze illustraties in mijn telefoon zitten . Ik moet even op zolder door de boeken om te zien yit welke ze komen Ik denk dat het history of Barbados rum heet . Is boek uit jaren 60

In forum Spirits

4 jaar geleden

@drankdier ik heb deze illustraties in mijn telefoon zitten . Ik moet even op zolder door de boeken om te zien yit welke ze komen Ik denk dat het history of Barbados rum heet . Is boek uit jaren 60

In forum Spirits

4 jaar geleden

Moderne rum still voor een full body Caraïben rum  IMG_20221014_1634233482.jpg

In forum Spirits

4 jaar geleden

@drankdier de bekendste kolom still die nog steeds in gebruik is bij o.a. Bacardi en diverse moderne rum is de coffey still. De opstelling heeft na de kolommen nog een aantal rectificatie en passag...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@drankdier de bekendste kolom still die nog steeds in gebruik is bij o.a. Bacardi em diverse moderne carabian rum is de coffey still. De opstelling heeft na de kolommen nog een aantal rectificatie e...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres de kolom zal wel wat smaken over laten komen maar je moet dan hoog Stoken om op brug een goede temperatuur te krijgen en constant te houden . Dan is onderin ketel waarschijnlijk al ron...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres misschien kun je de kolom op twee plaatsen door zagen . Een paar sokken kopen en op onderste deel zetten en op het tussenuit gezaagde stuk . Dan kun je zowel met een korte top en een ko...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@harrymuyres voor een rum stook of een eau de vie is een kolom niet geschikt. Je houd te weinig smaakt stoffen als vezels, foezels ,esters en ethische olieen over . Voor rum gebruik je Een helm / ho...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Eerste keer fruit vergisten

@martin74 zodra een beslag staat te gisten nuet meer roeren. Gist produceert ethyl in anearobe conditie. Roer je er zuurstof in zal gist minder alcohol uitstoten ,knop vormen en meer azijnzuur uit...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Whiskey maken

@alchemist een deel van mout kun je ook gewoon groenmout voor gebruiken.

In forum Spirits

4 jaar geleden
Pagina 141 / 729