Forum antwoorden aangemaakt

RE: Prototype upgrade T500

@axelf ik heb geen bodemplaten meer liggen ..Ook geen materiaal om ze te maken. Er is te weinig vraag om een plaat te kopen. Een rvs geperforeerde plaat is zeker nu erg prijzig. Dus momenteel ka...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Whiskey maken

@alchemist gerookte gerstemout heeft weinig of geen diastatisch vermogen . De mais al helemaal niet. Waar haal je in recept voldoende enzym vandaan ?

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Soep-pot-still

@zotje neem een ronde plaat die tussen dome en pan in past maak er een gat in van 3/5 van buiten diameter. Soldeer of klem deze als kraag onder de dome. Dat is simpelste en zeer effectieve snelle oplo...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden

@rein dat model is een tussenvorm /"goedkope" aanpassing om van een ketel die eigenlijk als kolom apparaat is ontworpen een alambiek te maken . Je hebt hiermee een rechtstreekse overgang van een cyl...

4 jaar geleden

@geert69 Filmpje simpel maischen en beslag maken Gaat zo sneller dan op grainfather . Filmpje sourmash . ( Voor jd honig gebruik je suiker en honing in bereiding)

In forum Spirits

4 jaar geleden

@zotje de 3e is handig dan heb je makkelijk een thermometer montage punt . Het systeem gaat werken maar omdat je rechtstreeks van cylindrische deel naar dome gaat dus niet als een alambiek of potstil...

4 jaar geleden
RE: Gevraagd Lasklusje (liefst TIG)

@rein ik weet niet met wat boor diameter je werkt maar ik heb nog restjes 2" rvs buis staan mag voor schroot prijs weg .  IMG_20221011_172209160.jpg

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden

@alchemist O.A. JD gebruiken gist uit eerdere vergisting. Deze komt dus mee met het het deel wat geherintroduceert word aan nieuwe batch . Dit kan 1 : 1 delen zijn maar ook 1:3 Zo nodig word De pitc...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: onderdelen voor alambiek

@a-spirit technirub zeewolde of rubbermagazijn .staan beide op internet

4 jaar geleden

@alchemist de JD honey is een blend met sourmash De melkzuur gist komt uit de previous batch . Naast honing achteraf toevoegen wordt bij vergisting ook honing toegevoegd aan het sourmash.

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Appels vergisten

@pastoriestoker appels mogen wat traag vergisten . Dat is zelfs beter voor aroma , smaak. Maar Gist houd niet van schommelingen daardoor krijg je meer last van azijnzuur vorming . Maar Temperatuur ...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden

@geert69 jack Daniels is een bourbon . Even als whiskey vrij simpel te maken . Zie filmpje :> En /p> Voor honing whiskey kun je simpel beetje honong toevoegen maar officieel hoor je ook in ...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: professionele moderne " dunder "

Na discussie met paar andere leden van dit forum via telefoon en app over de dunder vervangers die ik gebruik over verkrijgbaarheid . Het is in de verhouding volgens een receptuur die door een commerc...

4 jaar geleden
RE: Recept peren drank

@strauss thermometer van alquitara zit meestal in hals dus geeft hoger aan dan brug temperatuur. 40 % is laag maar niet slecht . Je zal nu veel smaak mee krijgen . waarschijnlijk kun je beter iets...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: rum mash zakte In

@peet dat moet zo goedkomen dan .

4 jaar geleden
Pagina 142 / 729