Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Whiskey maken @alchemist gerookte gerstemout heeft weinig of geen diastatisch vermogen . De mais al helemaal niet. Waar haal je in recept voldoende enzym vandaan ? |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Soep-pot-still @zotje neem een ronde plaat die tussen dome en pan in past maak er een gat in van 3/5 van buiten diameter. Soldeer of klem deze als kraag onder de dome. Dat is simpelste en zeer effectieve snelle oplo... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Soep-pot-still @rein dat model is een tussenvorm /"goedkope" aanpassing om van een ketel die eigenlijk als kolom apparaat is ontworpen een alambiek te maken . Je hebt hiermee een rechtstreekse overgang van een cyl... |
4 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken @geert69 Filmpje simpel maischen en beslag maken Gaat zo sneller dan op grainfather . Filmpje sourmash . ( Voor jd honig gebruik je suiker en honing in bereiding) |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Soep-pot-still @zotje de 3e is handig dan heb je makkelijk een thermometer montage punt . Het systeem gaat werken maar omdat je rechtstreeks van cylindrische deel naar dome gaat dus niet als een alambiek of potstil... |
4 jaar geleden |
|
RE: Gevraagd Lasklusje (liefst TIG) @rein ik weet niet met wat boor diameter je werkt maar ik heb nog restjes 2" rvs buis staan mag voor schroot prijs weg . IMG_20221011_172209160.jpg |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken @alchemist O.A. JD gebruiken gist uit eerdere vergisting. Deze komt dus mee met het het deel wat geherintroduceert word aan nieuwe batch . Dit kan 1 : 1 delen zijn maar ook 1:3 Zo nodig word De pitc... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: onderdelen voor alambiek @a-spirit technirub zeewolde of rubbermagazijn .staan beide op internet |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken @alchemist de JD honey is een blend met sourmash De melkzuur gist komt uit de previous batch . Naast honing achteraf toevoegen wordt bij vergisting ook honing toegevoegd aan het sourmash. |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten @pastoriestoker appels mogen wat traag vergisten . Dat is zelfs beter voor aroma , smaak. Maar Gist houd niet van schommelingen daardoor krijg je meer last van azijnzuur vorming . Maar Temperatuur ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken @geert69 jack Daniels is een bourbon . Even als whiskey vrij simpel te maken . Zie filmpje :> En /p> Voor honing whiskey kun je simpel beetje honong toevoegen maar officieel hoor je ook in ... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: professionele moderne " dunder " Na discussie met paar andere leden van dit forum via telefoon en app over de dunder vervangers die ik gebruik over verkrijgbaarheid . Het is in de verhouding volgens een receptuur die door een commerc... |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept peren drank @strauss thermometer van alquitara zit meestal in hals dus geeft hoger aan dan brug temperatuur. 40 % is laag maar niet slecht . Je zal nu veel smaak mee krijgen . waarschijnlijk kun je beter iets... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: rum mash zakte In @peet dat moet zo goedkomen dan . |
4 jaar geleden |
|
RE: T500 Reflux goede keuze? @tomerus er bestaat geen all in ketel! ! Voor verschillende dranken of alcoholen heb je verschillende type apparaten nodig . T 500 is leuke hobby ketel voor beginners om alcohol te maken voor macer... |
4 jaar geleden |