Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten @haak theresa heeft een perfecte kantine en de vorige whiskey proevery + whiskey demo / tryout workshop was wel geslaagd daar maar ik denk toch meer in dit geval aan leden van dit forum en de forum " ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Gist! Help... @jostheboss percentage is afhankelijk van volume alcohol per liter . Je kunt uit 1 kilo suiker maximaal 510 gr alcohol krijgen . Maakt geen ruk uit wat voor gist . Meer alcohol krijg je niet uit een... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: peren likeur @houthakkertje ph meet je met ph papiertjes, lakmoesproef. Of met een digitale ph meter . Ph omlaag / zuurtegraad hoger gebruik je citroenzuur , phosforzuur , wijnsteenzuur , zwavelzuur of calcium s... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten @concha indien er voldoende Animo is en er nog personen zijn die willen helpen met organiseren zou het mogelijk zijn om een workshop te plannen/ organiseren . |
4 jaar geleden |
|
RE: rum mash zakte In @peet ziet er uit dar het weer gist sg moet zakken niet stijgen. |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Pruimen en de aangewakkerde angst. @odevie spontaan laten vergisten zou ik zelf doen . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: peren likeur @strauss voor drank bereiden in het beter om peren even te laten liggen . Door te laten liggen worden peren melig . Ze krijgen dan meer aroma en raken zo looizuur kwijt . Dus minder bitter in sm... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: peren likeur Ook dit jaar weer paar kistjes vol steenpeertjes . Nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen maar eerst laat ik ze nog 14 dagen liggen. Beter voor afbraak van looizuur dus beter voor smaak en een b... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Gratis turbo gist @haak ach ja kneierij blijft er altijd. Je kunt de hele gft afvalbak ook vergisten . Troep blijft troep. |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: Gratis turbo gist @rumo je kunt dat soort dubieuze gisten ook even in beetje heet water gooien even koken. En het dode gist als voedsel gebruiken voor een kwaliteit gist |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: stoken met appelpulp @nieuwersluis-stookt je kunt uit vanalles wel een drank Stoken . Des te beter de kwaliteit is des te beter het product . De pitjes kunnen zolang ze niet kapot zijn of vermalen niet veel kwaad maar z... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten Gisteren een gezellige dag hier gehad met Willem. Eerst koffie gedronken. Vraag en antwoord uurtje en daarna hebben Willem en ik wat gestookt met uitleg . Absoluut leuk om dingen uit te wisselen met... |
4 jaar geleden |
|
RE: stoken met appelpulp @nieuwersluis-stookt voor calvados heb je de hele vrucht nodig . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Grappa stoken met druivenpulp in de moutinzet in de G30? @maarten13 er was pasgeleden nog een topic over grappa. Daarin zetten ik een uitleg over het Stoken van grappa . De g30 is niet een geschikt toestel om de smaak van grappa over te krijgen . Je houd... |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects Voor de rum liefhebbers ook een filmpje . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |