Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten

@haak theresa heeft een perfecte kantine en de vorige whiskey proevery + whiskey demo / tryout workshop was wel geslaagd daar maar ik denk toch meer in dit geval aan leden van dit forum en de forum " ...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Gist! Help...

@jostheboss percentage is afhankelijk van volume alcohol per liter . Je kunt uit 1 kilo suiker maximaal 510 gr alcohol krijgen . Maakt geen ruk uit wat voor gist . Meer alcohol krijg je niet uit een...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: peren likeur

@houthakkertje ph meet je met ph papiertjes, lakmoesproef. Of met een digitale ph meter . Ph omlaag / zuurtegraad hoger gebruik je citroenzuur , phosforzuur , wijnsteenzuur , zwavelzuur of calcium s...

In forum Likeuren

4 jaar geleden

@concha indien er voldoende Animo is en er nog personen zijn die willen helpen met organiseren zou het mogelijk zijn om een workshop te plannen/ organiseren .

4 jaar geleden
RE: rum mash zakte In

@peet ziet er uit dar het weer gist sg moet zakken niet stijgen.

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Pruimen en de aangewakkerde angst.

@odevie spontaan laten vergisten zou ik zelf doen .

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@strauss voor drank bereiden in het beter om peren even te laten liggen . Door te laten liggen worden peren melig . Ze krijgen dan meer aroma en raken zo looizuur kwijt . Dus minder bitter in sm...

In forum Likeuren

4 jaar geleden

Ook dit jaar weer paar kistjes vol steenpeertjes . Nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen maar eerst laat ik ze nog 14 dagen liggen. Beter voor afbraak van looizuur dus beter voor smaak en een b...

In forum Likeuren

4 jaar geleden
RE: Gratis turbo gist

@haak ach ja kneierij blijft er altijd. Je kunt de hele gft afvalbak ook vergisten . Troep blijft troep.

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: Gratis turbo gist

@rumo je kunt dat soort dubieuze gisten ook even in beetje heet water gooien even koken. En het dode gist als voedsel gebruiken voor een kwaliteit gist

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: stoken met appelpulp

@nieuwersluis-stookt je kunt uit vanalles wel een drank Stoken . Des te beter de kwaliteit is des te beter het product . De pitjes kunnen zolang ze niet kapot zijn of vermalen niet veel kwaad maar z...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

Gisteren een gezellige dag hier gehad met Willem. Eerst koffie gedronken. Vraag en antwoord uurtje en daarna hebben Willem en ik wat gestookt met uitleg . Absoluut leuk om dingen uit te wisselen met...

4 jaar geleden
RE: stoken met appelpulp

@nieuwersluis-stookt voor calvados heb je de hele vrucht nodig .

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Grappa stoken met druivenpulp in de moutinzet in de G30?

@maarten13 er was pasgeleden nog een topic over grappa. Daarin zetten ik een uitleg over het Stoken van grappa . De g30 is niet een geschikt toestel om de smaak van grappa over te krijgen . Je houd...

In forum Grainfather

4 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

Voor de rum liefhebbers ook een filmpje .

In forum Recepten

4 jaar geleden
Pagina 145 / 729