Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Even Voorstellen @watze welkom op dit forum. Er is hier heel wat te lezen en te doen .. Het hoge noorden ? Groningen of Friesland? Ik zit zelf boven Leeuwarden vlak bij het wad . Ik stook ook nog maar net een jaar ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept peren drank @strauss er wordt op 72 gr 15 sec gepasteuriseerd maat Ook hogere temperaturen. En dan kortere tijd tot wel 138 gr en dat 2 sec . Kort even " de kook erover " of verhitten tussen 72 en 95 graden ga... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: rum mash zakte In @peet 150 ml sinasappelsap 150 ml water en 50-60 gr gist |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Verse druiven (nog even) bewaren? @zoef ph stuk beter zo . Het zal nog zakken tijden vergisting maar nu zit je ruim aan goede kant . sg onder 1100 geeft beter resultaat in verhisting en ook minder kans op vroegtijdig stoppen/ afs... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Verse druiven (nog even) bewaren? @zoef druiven bevatten 150 tot 175 gr per kilo suikers . Waarom extra suiker toevoegen ? Je verdunt de drank met scherpe suiker alcohol ! Verdun jou batch met water tot een sg van iets onder de 110... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Verse druiven (nog even) bewaren? @zoef ph van 2,2 is te laag . Dit gaat heel snel acetaat geven en smaak bederf . Sg van 1150 is aan de hoge kant . Grote kans op vervroegd stil vallen. Daarnaast grote druk op gist geeft veel a... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: rum mash zakte In @peet ph vam 4,5 is prima .brix van 10 is ongeveer SG van 1042 . Dus eigenlijk nog te hoog om te stoken. Controleer of er nog gisting is . Zo niet maak wat gist met sinaasappel gist voeding en wat... |
4 jaar geleden |
|
RE: Zo simpel is vodka beslag . @rumo door commerciële bedrijven die pure alcohol per tankwagens laten komen om met Mengen en roeren van Essences , kleur, geur en andere smaakstoffen is het idee schijnbaar ontstaan dat alcohol altij... |
4 jaar geleden |
|
RE: Verse druiven (nog even) bewaren? @zoef ik heb zelf voldoende materiaal maar wegens omstandigheden ook geen tijd om mijn druiven te verwerken. waarschijnlijk voldoende voor 2,5 a 3 liter " cognac" hing er . Ook zonde om ze weg te ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Pruimen en de aangewakkerde angst. @odevie nee dat is prima ziiten ze op top in hun suikers cellen zijn zwak en pitten komen makkelijk los. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Zo simpel is vodka beslag . @rumo de meeste dingen die ik maak doe ik op aroma en smaak . Vodka is een van de weinige dranken die ook echt op hoog percentage wordt gemaakt. Eigenlijk slechts een zeer zeer klein deel van de a... |
4 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @concha percentage bij vulling lag hoger en inrichting van ketel was iets aangepast . Hierdoor had ik idee dat calcium niet nodig was en dat bleek ook . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept peren drank @martin74 stoofperen kum je best even koken . Maar ze goed schoon . Melkzuur is voor helpen suikers te vergisten , voor estervorming en voor beter ph . Peren hebben heel fragiele smaak . Ga je er ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept peren drank @martin74 wat voor peren ? Er zit verschil in hoeveelheid suikers . Daarnaast conference heeft minder aroma dan du comice. Ook bonne louise is meer geschikt voor drank. Peren bevatten ongeveer 10% su... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @brandt-r tussendoor stoken kun je gewoon met vaatwasmachine reiniger een ketel schoon maken . Als een een groene of blauwachtige waas op zit of de ketel lang niet is gebruikt dan is even een zuurbad... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |