Forum antwoorden aangemaakt

RE: Zo simpel is vodka beslag .

@duinpower een test om te bepalen of er methanol ( methylalcohol) in uw alcohol zit . Neem van uw alcohol 5 ml verdunning van 10% alcohol . voeg 3ml oplossing kalium-permaganaat toe .(kalium perm...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Grappa

@bluesgoor grappa is het best uit spontaan vergiste pulp . . Na vergisting stook je de drank uit de pulp en even als een brande wijn of cognac stook je de lowwine opnieuw op verse batch vergist pulp...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Even voorstellen.

@hoppie538 welkom op forum . Lees je inderdaad ook goed in voordat je keuze in ketel maakt . Ga je alcohol stoken en mengen en roeren. Daar is t500 een leuk apparaat voor . Voor andere dranken zoals...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Kookzak

@rudy68 je kunt vergisten in kookzak en alles compleet overgieten en overhevelen naar stoomketel . En zo ook afstoken. Ik stook vaak ook de graan en mout mee in kookzak . Ook wanneer ja brandy , c...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@gleneddy ik zelf gebruik een soort zeef van muggen gaas . Of een fijne zeef . Na eersten even schudden dan vallen de droge wortels eraf .

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Even voorstellen

@bluesgoor welkom . Je keuze om je te gaan toeleggen op grappa betekent dat je voor een duur type ketel moet kiezen . Of wel een stoom gestookte of een eau bain Marie ketel .Maar Je kunt ook met ee...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Pruimen en de aangewakkerde angst.

@betyar als de pitten heel zijn gebleven hoef je niet zo zorgen te maken . Doe ook een voorstook waarbij je de temperatuur vasthoud op 65 graden. Ruim 40 jaar geleden ben ik begonnen en teste ik al ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Pruimen en de aangewakkerde angst.

@betyar het zijn geen horror verhalen als je gewoon nuchter nadenkt . Laat de pitten heel en verwijder zoveel mogelijk . Bij kapotte pitten komt cyanide vrij dat eventueel bind met ethyl tot ethyl...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

Even zichtbaar gemaakt met methyltest. Ja ook in aardappel vergisting kan methyl voorkomen.  IMG_20220904_135002648.jpg

4 jaar geleden

Het alquitara deel is voor filmpje met maar deel van de stookwijn de rest is gestookt met deze opstelling .; IMG_20220904_130711716.jpg

4 jaar geleden

Percentage  IMG_20220903_2213390302.jpg

4 jaar geleden

Bij 2e overhaal en ongeveer 450 mil met percentage van iets over de 80% kan de stook gestopt . Ook hier simpel rekenwerk waar te stoppen met Begin 1 liter met percentage rond 40% van 2e stook weet...

4 jaar geleden

Percentage gemiddelde hartloop 2e overhaal  Screenshot_20220903-2139412.png

4 jaar geleden

In verband met inhoud mini alquitara eerst nog een 1e overhaal gedaan om aan volume te komen . Hierna 2e overhaal ook op alquitara  IMG_20220903_211647458.jpg

4 jaar geleden

Als verwacht is dan percentage iets boven 40 % . Immers de stookwijn van de aardappelen vergisting was de teverwachten 12 a 14 % .  IMG_20220903_195826633.jpg

4 jaar geleden
Pagina 148 / 729