Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Welke gistvoeding voor graanmash? @stephan dat is hetzelfde |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Welke gistvoeding voor graanmash? @stephan dap os diamoniumfosfaat. Een mineralen sup kun je gewoon de pil van het Kruidvat voor gebruiken . Gaat om koper , mangaan, ijzer e.d. |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Welke gistvoeding voor graanmash? @stephan wanneer je bij maischen ook de 52-55 graden gebruikt worden eiwitten afgebroken tot aminozuren en isi principe voldoende voeding aanwezig voor gist. Een beetje dap en mineralen supliment ex... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting snel gestopt @rumo dat er maar1 bubbel per minuut uit waterslot komt zegt niets. Ik begrijp nog steeds niet dat dat waterslotje aangedragen wordt of aangeleerd wordt als gistings verloop indicator. Dat gebubbel i... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten @willemj ik bel jou volgende week even . . Ik heb jou nr genoteerd . |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting snel gestopt @gleneddy ga nooit uit van het waterslot betreft vooruitgang gisting. Waterslot is net als de zwanenhals onder de gootsteen in jou keuken kastje niets anders dan een stankafsluiter en houd wat invall... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan alcohol @moonshiner79 het kan inderdaad een uit mout gegist ongedestileerde moutwijn zijn . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan alcohol @moonshiner79 er zijn meerdere mogelijke manieren van werken. Er zijn ook meerdere jenever smaken. Je kunt een beslag /stookwijn maken en deze 3 x destileren. Bessen en kruiden in korf bij 3e of 4e ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel @dirtbag als je rijsthulzen of stro erdoor gebruikt zeef je het gemakkelijk uit . Of gewoon ouderwets een strofilter maken en daardoor filteren . Fluitje van een cent. . Maar zowiezo werkt het beter ... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Graan alcohol @jedimol moutwijn is laag alcohol . Graanalcohol is gestookt hoog alcohol. .. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Cuts bij het stoken van kruiden. @stephan je gebruikt zowiezo een vooraf gestookte alcohol waarbij je al voorloop en naloop hebt gescheiden wanneer je gin of jenever gaat maken . Maar desondanks zijn er wat irritatilante stofjes die... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Cuts bij het stoken van kruiden. @stephan het maken van scheidingen is iets wat niet in volume of percentage gaat . Mensen die nog maar weinig of geen ervaring hebben gebruiken diverse glaasjes of potjes en gaan daar mee proeven en k... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Wie kan/wil mij helpen opstarten @willemj welkom op dit forum . Er is hier veel info te vinden. bovenaan op forum vind je ook paar tiny en demo filmpjes hierin staan ook paar filmpjes over whiskey . Whiskey is een van de simpelse d... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Brix-converter @rummy-dummy bij elke 5 graden hoger dan ijkwaarde komt er een punt correctie bij . Bij elke 5 graden lager dan ijkwaarde gaat er een hele punt weer af . |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Brix-converter @rummy-dummy bij elke 5 graden boven de ijkwaarde komt er 1 punt correctie bij . Bij elke 5 graden onder ijkwaarde gaat er een punt af . |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |