Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kokos schaafsel

@rummy-dummy gaat alleen over koud Macereren en ontbreekt ook tijd van maceren en daarnaast is het meceraat voor gebruik als Maceraat likeur of is het voor herdestilleren

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Kokos schaafsel

@rummy-dummy temperatuur van 55 graden en paar maal opnieuw door laten stromen . Ook warm macereren is 55 a 57 gr . Tijd hangt af van product. 2 uur tot sommige 12 uur . in warm Macereren komen mee...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Rum kleuren

@albert1969 ja je kunt bij veel toko's. ( Aziatische winkels) diverse kleurstoffen kopen alle kleuren van regenboog. . (Persoonlijk zou een bianco rum goed van smaak niet kleuren met die E nummers ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Rum kleuren

@albert1969 natuurlijke kleuring krijg je door , koffie bonen , cacao , kaneel , caramel. wilgenbast . ( En vat ,) Zwaar geroosterde koffieboon of cacao boon geven snel kleur . Of je kunt de flesje...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: zoek recept om cognac te stoken

@johans een leuke potstill erbij en dan wat vaardigheid lukt het zeker een een brandy te maken. .

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: zoek recept om cognac te stoken

@johans voor echte cognac moet je een wijn maken uit uitsluitend van de negen druiven rassen die daarvoor erkend zijn . Uit het hoofd weet is ze niet allemaal maar de meest gebruikte zijn De ugni blan...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Hallo ik ben nieuw.

@lambik wanneer je een goed basis beslag hebt en goede producten met goed verlopen vergisting kun je in eerste overhaal ' met weghalen voorloop en stoppen op einde hart en niet te lang doorstoken ( ...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Eiken vaatje('s)

heeft ook vaatjes oo voorraad

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: Appelmoes

@pulle wie niet dan ? . Beginners gein .

In forum De kookhoek

4 jaar geleden

@lambik

4 jaar geleden

@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??

4 jaar geleden

@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??

4 jaar geleden
RE: wat ging er mis ?

@johans in jou beslag maken is wat fout gegaan waarschijnlijk waardoor je een relatief lage opbrengsr hebt . Je moet het inderdaad nog een 2e keer stoken. De grainfather is leuk voor wat brouwen en e...

In forum Grainfather

4 jaar geleden
RE: Likeur recept vraag

Je kunt een destilaat maken van beiden maar ook een Maceraat. Met een goede basis alcohol is de hoge 93% niet nodig .

In forum Likeuren

4 jaar geleden
RE: vraag over ervaring met insecten in de grondstof in dit geval palmsuiker

Jw hebt duidelijk vergeten de palmsuiker te zuiveren voor gebruik. Het voorkomt veel problemen om altijd palm suiker maar ook melasse te zuiveren . Gebruik wat sulfiet en daarna stoken . De putlucht i...

In forum Spirits

4 jaar geleden
Pagina 167 / 729