Forum antwoorden aangemaakt

RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum

Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken . Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onz...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Witte zweem

Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest. Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder. Karbonades en afvalresten om een dunder te maken . Forum onzin Dunder is de restanten die overblijven na het destilati...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Hallo allemaal!

@keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool i...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Still Spirits Tonic Water van de tap!

@stookforum dat had ik zelf wel verwacht. De verhouding zoetstof is erg hoog. Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet. Maar verder vond ik het een prima tonic.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

4 jaar geleden
RE: Witte zweem

Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten w...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Koelwatertemparatuur

@concha ik gebruik bij een overhaal van 50 liter 2 tonnen van 60 liter waardoor ik gewoon rondpomp . Met beetje koelvloeistof in het water kan ik het laten staan en meerdere keren gebruiken. . bij 3...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden

Seison gist of kveik zijn merken dus dat op zich zegt niets . Het gaat niet om merk maar om gist strain . Saccharomyces cerrevisea is o.a. een van de strains die ook furelinezuur om kan zetten. Maar j...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Sacrificial run na reinigen ketel

@stookje goed reinigen met wasmachine reinigings middel. ( Dus niet vaatwas middel) Hierna gewoon naspoelen met schoon water .

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@stookforum ik heb paar weken tonic gedronken . ( En soms ook de tonic verdunt met gin of taquila anders was de tonic zo sterk 😂😂) Ik had nog iets in mail wisseling maar kon dat niet...

4 jaar geleden

Ik kan niet meer op forum vinden. Dit vond ik van de mailtjes . That’s brilliant thanks Jan. I’m glad Robbert enjoyed it. ​ Do you mind asking the following; ​ Now he knows what it’s like, would he...

4 jaar geleden

Ik kan niet meer op forum vinden. Wel wat ik toen aan still spirit heb gestuurd. Dat was als volgt. I dissolved the bags in a 1 liter measuring cup and put them in the keg. Supplemented to 19 liters...

4 jaar geleden
RE: Red star dady gist

@murmillo folder voor als je wil bier brouwen . Dan prima. Carlson heeft ook de redstar en andere distillers gisten .

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@murmillo ????? Wat bedoel je ?

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@nolletje je moet zoeken op LD carlson yeast

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
Pagina 174 / 729