Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: een volle rondborstige @kingtb pas op dat je niet boven de 95 graden komt want dan verbrand ke de smaken . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Fruitig luchtje graanvergisting @mccorner ik had tijdje terug een topic en filmpje over sourmash gemaakt . Daar is weinig reactie en intresse in geweest anders was daar misschien ook wel het kaam verhaal naar Boven gekomen. Want ook... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Fruitig luchtje graanvergisting @mccorner klopt ook bij sherry en port wordt wel kaamvorming gestimuleerd |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist gewoon beetje voorraad aanvullen . T is whiskey dus simpel te maken drank . ( Routine klusje ) Ochtend maischen en over 3 a 4 weken stookje doen middagje werk en 2e stook paar uurtjes dus n... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Fruitig luchtje graanvergisting @stookje kaam is een soort van oppervlakte schimmel ontstaan door zuurstof en snel delend gist aan oppervlakte. Dit kan een aparte lucht geven. Beetje wijn achtig . Niet meteen onaangenaam. Zolang h... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Fruitig luchtje graanvergisting @stookje waarschijnlijk is het kaam . Dat kan geen kwaad ..je kunt het verder afstoken. |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Zakje klaar dus zaterdag maïschen . Nooit te lang wachten als mout door de molen is . IMG_20220309_200820074.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten 12 kg mout even door molen gehaald. Nu nog 24 kilo graan en kunnen we aan de slag . IMG_20220309_194651459.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Essance 1lb voor 1 gallon : IMG_20220310_1712301462.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Inclusief IMG_20220310_1716559122.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Variant IMG_20220310_1716222152.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Nog wat uit 1906 : ( gallons is hier us gallon 4,5435 liter . OZ 28,37 gram. Lb is 16 OZ IMG_20220310_1714058692.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @glennfiddich meeste mensen kennen momenteel eigenlijk alleen de smaak van de modernere commerciële absinth's omdat jaren lang het niet meer gemaakt werd. In begin vorige eeuw zijn de absinth producen... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @meneer-van-beusdenkom de meeste kruiden kun je via pit en pit bestellen. Je kunt ook via Jacob hooy en natuurplaza een redelijke alsum verkrijgen . Zelf bestel ik alsem , citroen melisse , quinine... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum runners @meneer-van-beusdenkom apparaatjes als b.v. de atago pal werken het best voor Brix metingen bij melasse . Schuimen kun je prima voorkomen door wat plantaardige olie van tevoren toe te voegen . Ook max... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |