Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lemon lime met grainfather & dome @moonshiner79 zowel voor smaak als voor hoe het eruit ziet. Zuiveren van suiker ,( ook al is het geraffineerde tafelsuiker ) geeft een betere kwaliteit in smaak en resultaat. |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum runners @a-spirit melasse is lastig meten dat klopt. .na even koken en zuiveren en bij 20 gr en in voldoende verdunning krijg je een redelijke aflezing met een SG dobber. Een digitale refractometer brix meter... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Lemon lime met grainfather & dome @moonshiner79 nee dat kañ niet met glycerine vervangen op dat punt. . het is om de SUikersiroop echt kristal helder te krijgen. |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @glennfiddich de meeste hand boeken die ik heb zijn allemaal voor de proffesionele sector . .Dus het is even kwestie van delen door . ook de tiny recepten zijn terug gerekend . Lastiger is dat ook i... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @rumo Ik heb wat adressen en wat nog oude" ingangen " om bepaalde dingen toch te krijgen . Ook mijn alsum , citroen melisse , quinine , zwarte kastanjes en de geneppi e.d. is soms wat wachten en verze... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Ik heb een pakje binnen gekregen met de Artemisia umbelliformis . Ook een Bijvoet variant. Ook wel de artemisia genepi genoemd. Ik zal wat alcohol nu moeten maken. .druk druk druk. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Starter @splash voor alcohol Stoken gebruik je de kolom wil je smaken overhalen gebruik je een alambiek. De grainfather is voor brouwen / maïschen en een alcohol maken prima geschikt maar wil je echt voor lik... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @rumo door de engelwortel iets te minderen en wat meer limoen toe te voegen zal de bittere smaak minder zijn. Ook wanneer je de absinth inschenkt en er een schijfje limoen in uit te persen zal het min... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Lemon lime met grainfather & dome @moonshiner79 ik heb nog 1,5 m2 geperforeerde rvs plaat staan en Ook koperplaat maar niets wat je gelijk kunt gebruiken . Er ligt inderdaad ook nog zo een alambiek onder de werkbank . Maar zo te zi... |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @murmillo nee de tiny is niet pontaliers. maar wel een origineel recept uit oude tijd. ( Er waren diverse producenten in veel steken met een eigen inbreng. / Aanvulling op de standaard basis van ) |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: 2 rvs melk ketels te koop. Foto van ketel uit oud hobby stook boekje als voorbeeld van een simpele werkende ketel . IMG_20220306_1654545092.jpg |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
2 rvs melk ketels te koop. Ik heb nog 2 keteltjes staan . Hoermee is vrij simpel een goedkoop keteltje te bouwen .zonder deksel €25 met deksel €35,00 Zie volgende foto als voorbeeld d IMG_20220306_162806030.jpg |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 Zelf gebruik ik deze kop voor absinth dan zonder de lens erin . Dat komt aardig in de richting van een Turkse hoed. IMG_20211031_1530189872.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Stooktip oud stoker @thetis ik weet niet of Jan stookwinkel het heeft. Lijkt mij wel een standaard product . @stookforum ?? |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 @alchemist een turkse hoed is cilindrisch met platte bovenkant. Kan wat taps toelopen. Zoiets als op deze foto copper-pot-still-classic-copper-distilling-alcohol-still-brewery-equipment-1386446... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |