Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stooktip oud stoker

@thetis afstoken kun ke het best boven 5 .0 zitten. Melk maakt een bende van de stook ketel. Niet handig daarvoor te gebruiken .voor omhoog calcium carbonaat of natrium bicarbonaat. Voor ph omlaag ca...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@thetis begin op 4,7 a 4,5 en het mag zakken tot op zijn laagste 3,2. Maar dan ook meteen na gisten afstoken. . laten staan krijg je door laag ph tijdens staan toch verhoogde kans of acetaat . En den...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863

@murmillo pontalier recept heeft mijn persoonlijke voorkeur Staat ergens anders op forum . Ik heb verschillende absinth's in kelder. Ik gebruik geen moderne absinth recepten van na de absinth wet . ...

In forum Recepten

4 jaar geleden

Recept 4 Screenshot_20220306-1334262.png Let ook op beschrijving van wat voor type still er voor wordt gebruikt. De Turkse hoed potstill was in die tijd algemeen en wordt nog steeds voor gebrui...

In forum Recepten

4 jaar geleden

Recepten 3  Screenshot_20220306-1335333.png

In forum Recepten

4 jaar geleden

Recept 2  Screenshot_20220306-1334563.png

In forum Recepten

4 jaar geleden
Absinth recepten uit werkboek 1863

Originele absint recepten van voor absinth wet. .  Screenshot_20220306-1334264.png

In forum Recepten

4 jaar geleden

@thetis ik stook ook al zo een 40 j en kan met wat wax een theelepen en lucifers heel ver komen zonder metertjes proeven ,ruiken en ook luisteren naar de ketel is altijd zeer belangrijk. Maar als je ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Lemon lime met grainfather & dome

@moonshiner79 ik heb wat bodem platen gemaakt van geperforeerd rvs voor mensen met t 500 en grainfathers . Ik heb ook een paar van die platen gemaakt voor mensen met die toestellen waar zowel een onde...

In forum Grainfather

4 jaar geleden

@thetis bij een wilde vergisting heb je bij fruit vaak meerdere stammen die de stof aanpakken . Als je de gist de suikers uit fruit laat vergisten en daarnaast extra suiker toevoegd krijg je wel iets ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Misschien interessant

!!  koper-invloed-.pdf

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden

!!  potstill-evaluatie.pdf

4 jaar geleden

??  Taming_wild_yeast_potential_of_conventio.pdf

4 jaar geleden
Misschien interessant

Misschien leuk na te lezen.  Still-Drawings.pdf

4 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

@kena1979 met invertase heb je sneller hydroliseren dan met alleen verwarmen. Het is niet perse noodzakelijk inderdaad . Wanneer je langdurig verwarmd tussen 70 en 82 graden en je voegd voldoende cit...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
Pagina 182 / 729